Ο κ. Δημήτρης Μιχαηλίδης (Γενικός Γραμματέας της ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ, συντονιστής του ΑγρΟραμα και εκπρόσωπος του Culinary Heritage) παρουσίασε σε επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού στην Τήνο, την σημασία της συμμετοχής των επιχειρηματιών στη διαμόρφωση συστημάτων συλλογικής διαχείρισης και προβολής του καλού ονόματος μιας περιοχής, καθώς και της ενσωμάτωσης των τοπικών πολιτιστικών χαρακτηριστικών (παραδοσιακή Γαστρονομία) στην διαφοροποίηση, προβολή και αναγνωρισιμότητα του τελικού τουριστικού προϊόντος.
Η σημαντικότερη συμβολή στη συζήτηση ήταν η παρουσίαση της πρωτοβουλίας «Culinary Heritage», που διαμορφώθηκε από μία ομάδα στελεχών αγροτικής ανάπτυξης το 1998, για όλη την Ευρώπη, με βάση το YSTAD της Νότιας Σουηδίας. Το Culinary Heritage-Τοπική Παραδοσιακή Γαστρονομία, σαν τεχνογνωσία έχει ενσωματωθεί σήμερα στην ελληνική πραγματικότητα σε πάρα πολλές ομάδες τοπικής δράσης, σε τοπικά σύμφωνα ποιότητας και σε δίκτυα επιχειρήσεων τουρισμού, εξασφαλίζοντας έτσι τη σύνδεση των τοπικώς παραγομένων αγροτικών προϊόντων (γεωργικά, κτηνοτροφικά, αλιευτικά, δασοπονίας κτλ.) με την τοπική βιοτεχνία πρώτης κυρίως μεταποίησης, τον τοπικό πολιτισμό, την τοπική γαστρονομία, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, τον τουρισμό και την τοπική ανάπτυξη σε μία συνεχώς ανατροφοδοτούμενη αναπτυξιακή διαδικασία.
Ιδιαιτέρως, έγινε αναφορά στο γινόμενο ΓxΙxΘ=Α, το οποίο αποτυπώνει ότι οι Γνώσεις (Γ), πολλαπλασιάζονται με τις Ικανότητες (Ι) και με τη Θέληση (Θ) για να δημιουργήσουν ένα Αποτέλεσμα (Α). Και επειδή η ενσωμάτωση των γνώσεων-εκπαίδευση είναι μια μακροχρόνια διαδικασία, αλλά και οι ικανότητες (υποδομές, δεξιότητες κτλ.) απαιτούν ή πολύ χρήμα ή επαρκή χρόνο ανάπτυξής τους, ο ταχύτερος τρόπος δημιουργίας Aποτελεσμάτων είναι η Θέληση. Άλλωστε, η αξιοποίηση των τοπικώς παραγομένων προϊόντων, επιτρέπει να μείνει όλη η προστιθέμενη αξία στον τόπο και να δημιουργήσει διαδικασία τοπικής ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, το 44% των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο, θεωρούν το φαγητό ως ένα από τα πρωτεύοντα κριτήρια του τόπου που θα επισκεφθούν. Το σημαντικότερο πρόβλημα, είναι τι μπορεί κανείς να πει στον ενημερωμένο τουρίστα ο οποίος έχει ταξιδέψει από την άλλη άκρη της Ευρώπης ή και του κόσμου για να δοκιμάσει του παραδοσιακούς ελληνικούς μεζέδες με φρέσκα υλικά και τελικά του προσφέρουν κρύες προτηγανισμένες πατάτες.
Για την ανταπόκριση, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου