Αθήνα 10/10/2008
Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε χειμερία νάρκη και τα νησιά μας σε χειμερινό αποκλεισμό
Οι Υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας διαδέχονται ο ένας τον άλλο.
Κεφαλογιάννης, Βουλγαράκης, Παπαληγούρας και προφανώς έπεται συνέχεια. Τα παχιά λόγια, οι μεγαλόστομες διακηρύξεις, οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις των Υπουργών για επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος κάθε φορά περισσεύουν.
Περισσεύουν επίσης και τα εγκωμιαστικά σχόλια των τοπικών βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας για « την ικανότητα και την αγάπη των υπουργών Ναυτιλίας προς τα νησιά μας ». Κάθε φορά το ίδιο σκηνικό, κάθε φορά η ίδια παράσταση με διαφορετικά πρόσωπα. Λύση όμως στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα δεν δίνεται και η κατάσταση επιδεινώνεται διαρκώς.
Ειδικότερα η ενδοεπικοινωνία των Κυκλάδων αλλά και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με άλλα γεωγραφικά διαμερίσματα της πατρίδας μας (π.χ. Κρήτη) είναι κυριολεκτικά «στον αέρα».
Το περίφημο χρηματοδοτικό πρωτόκολλο των 3,5 δις ευρώ που σύμφωνα με τις εξαγγελίες του κ. Κεφαλογιάννη θα έλυνε το πρόβλημα των λιμανιών και των πλοίων αποδείχτηκε μια υπερμεγέθης «φούσκα».
Οι πολυδιαφημισμένες αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο που θα εξασφάλιζαν δήθεν την δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα ως μοναδικό αποτέλεσμα είχαν να αυξήσουν υπερβολικά την δαπάνη για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές, να κάνουν τους ακτοπλόους μοναδικούς κυρίαρχους του παιγνιδιού, να δημιουργήσουν συνθήκες αδιαφάνειας και σκανδάλων και τελικά να οδηγήσουν τα νησιά μας στην απομόνωση.
Σήμερα, με δική του ευθύνη, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έχει περιέλθει στη θέση του παθητικού θεατή. Παρακολουθεί τους καβγάδες μεταξύ των ακτοπλόων, καθυστερεί την προκήρυξη των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές και ως νέος Πόντιος Πιλάτος νίπτει τας χείρας του μπροστά στο ενδεχόμενο της έλλειψης πλοίων για την εξυπηρέτηση της ενδοεπικοινωνίας των Κυκλάδων.
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί, δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από τους νησιώτες.
Η πολιτεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και τις συνταγματικές της υποχρεώσεις απέναντι στα νησιά. Η αρχή ότι οι νησιώτες δικαιούνται να απολαμβάνουν συγκοινωνιακές υπηρεσίες ισοδύναμες σε κόστος και ποιότητα με αυτές που απολαμβάνουν οι υπόλοιποι Έλληνες και Ευρωπαίοι πολίτες πρέπει να πάρει σάρκα και οστά.
Το Υπουργείο οφείλει, αξιοποιώντας την αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του νησιώτικου χώρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να διαμορφώσει και να εφαρμόσει συγκεκριμένο σχέδιο για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών εκεί όπου η ιδιωτική πρωτοβουλία αρνείται να παρέμβει.
Το σχέδιο που είχε εκπονηθεί στο παρελθόν από το Υπουργείο Αιγαίου και πετάχτηκε στα σκουπίδια από τον κ. Παυλίδη πρέπει, επικαιροποιημένο, να ξαναμπεί στο τραπέζι.
Η Νομαρχιακή, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι παραγωγικοί φορείς των νησιών πρέπει να κληθούν ως ισότιμοι συνομιλητές και εταίροι να συμμετέχουν σε αυτό το εγχείρημα.
Οι επικλήσεις του ελεύθερου ανταγωνισμού, οι συσκέψεις και τα γεύματα εργασίας και οι αναφορές στις ρυθμιστικές ικανότητες της ελεύθερης αγοράς αποτελούν ανούσιες και ατελέσφορες επιλογές και διαδικασίες.
Αν το αρμόδιο Υπουργείο επιθυμεί να βρίσκεται σε χειμερία νάρκη, τα νησιά μας θέλουν να είναι ζωντανά όλο το χρόνο.
Οι νησιώτες θέλουν να ζήσουν στα νησιά τους με ασφάλεια, με ποιότητα ζωής και με τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τον υπόλοιπο κόσμο.
Αυτό το αυτονόητο και θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμά τους η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έχει δικαίωμα να τους το στερεί.
ΡΗΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Βουλευτής Κυκλάδων - ΠΑΣΟΚ
Βουλευτής Κυκλάδων - ΠΑΣΟΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου