Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Κουράκη
προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Όπως περιγράφεται αναλυτικά και στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία(8/11/2008), αυτές τις μέρες σημειώνεται ένα πρωτοφανές κρούσμα δίωξης ενός δασκάλου, μόνο και μόνο επειδή είχε το θάρρος να διατυπώσει ανοιχτά τις απόψεις του για τις μαθητικές παρελάσεις σε ένα εκπαιδευτικό περιοδικό πριν από μια εικοσαετία!
Όπως είναι γνωστό κριτική στις μαθητικές παρελάσεις έχει γίνει από πολλούς εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που θεωρούν ασύμβατη τη στρατιωτική άσκηση σε ένα χώρο ελευθερίας όπως (θα έπρεπε να) είναι το σχολείο. Επίσης και από καθηγητές πανεπιστημίου, οι οποίοι έχουν μελετήσει την Ιστορία και την εξέλιξη της ελληνικής αυτής ιδιομορφίας (της παρέλασης). Κανείς δεν θα περίμενε λοιπόν να βρίσκεται σήμερα στη θέση του κατηγορούμενου ένας εκπαιδευτικός, επειδή διατύπωσε δημόσια την άποψή του κατά των παρελάσεων και μάλιστα σε ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό περιοδικό.
Ο κ. Χριστόφορος Παπαϊωάννου είναι σήμερα αναπληρωτής διευθυντής στο Δημοτικό Σχολείο της Σερίφου. Πριν από είκοσι σχεδόν χρόνια, το 1989, υπηρετούσε στη Χαλκίδα και είχε γράψει μαζί με τον Παναγιώτη Παπαϊωάννου ένα άρθρο για τις παρελάσεις, το οποίο δημοσιεύτηκε στο ειδικό περιοδικό «Εκπαιδευτική Κοινότητα» (τ. 4, Οκτώβριος 1989). Αυτό το παλιό άρθρο του κ. Παπαϊωάννου αναδημοσιεύτηκε πρόσφατα στον γνωστό αντιμιλιταριστικό ιστότοπο «Όμηροι» (http://omhroi.org/parelash/zhtw.htm ), χωρίς φυσικά να έχει καμιά σχέση ο συγγραφέας. Ο κ. Θ. Λ., συνταξιούχος στρατιωτικός και κάτοικος της Σερίφου, «ανακάλυψε» (ψάχνοντας ίσως με κάποια μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο) αυτό το κείμενο και έσπευσε να υποβάλει προσωπικά στον υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη με τη μορφή καταγγελίας επιστολή, όπου καλεί τον υπουργό να λάβει μέτρα κατά του κ. Παπαϊωάννου.
Το πρόβλημα δημιουργείται από τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας αντί να «θέσει στο αρχείο» αυτή την καταγγελία που αφορά τις επιστημονικές και ιδεολογικές απόψεις ενός εκπαιδευτικού, την υιοθέτησε και την έστειλε «διά τα περαιτέρω» στους άμεσους προϊσταμένους του. Έτσι η καταγγελία διαβιβάστηκε υπηρεσιακά στον κ. Παπαϊωάννου με την επισήμανση ότι θα πρέπει να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
1. Στο περιοδικό "Εκπαιδευτική Κοινότητα", έχει δημοσιευτεί την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2008, άρθρο του οποίου συντάκτες αναφέρονται ότι είναι οι Παπαϊωάννου Χριστόφορος και Παπαϊωάννου Παναγιώτης. Το άρθρο αυτό φέρεται ότι είναι δημοσιευμένο στο τεύχος 4, Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 1989, του παραπάνω περιοδικού...Επειδή τα αναγραφόμενα στο δημοσίευμα αυτό εκδηλώνουν άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος και έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία, και επειδή δεν γνωρίζουμε τη δική σας θέση για τα καταγγελλόμενα, σας παρακαλούμε να μας την εκθέσετε.
2. Στην εκδήλωση της Τετάρτης 18 Ιουνίου 2008 που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Σερίφου, στο οποίο υπηρετείτε ως αναπληρωτής διευθυντής, αναφέρονται και τα ερωτήματα σε τίτλους: "Υπάρχει κάτι που να πιστεύετε στον Εθνικό Ύμνο; Σας έχει συγκινήσει ποτέ;" Σας παρακαλούμε να μας γνωρίσετε τις θέσεις σας για τα παραπάνω ερωτήματα».
Το δεύτερο στοιχείο της «καταγγελίας», αφορά τη θεατρική παράσταση με θέμα τον Εθνικό Ύμνο που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο με χρηματοδότηση από την ΚΕΔΚ Κυκλάδων και με επιμέλεια οργάνωσης στο νησί από το Δήμο Σερίφου, μετά τη λήξη του διδακτικού έτους. Την παράσταση παρακολούθησαν πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί. Προς το τέλος, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης της διαδραστικής αυτής παράστασης κ. Βασίλης Βελούδος, απηύθυνε προς τους θεατές ερωτήσεις όπως «Τι είναι για σας ο Εθνικός Ύμνος; Σας έχει συγκινήσει ποτέ; Αν γραφόταν σήμερα για τι πράγμα θα θέλατε να μιλάει;» και εν συνεχεία ακολούθησε συζήτηση.
Επειδή τέτοιες διαδικασίες θυμίζουν τη μαύρη λογική της εξόντωσης «αντιφρονούντων» άλλων εποχών
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Θα σταματήσει έστω και τώρα η πρωτοφανής διαδικασία κρατικού ελέγχου του φρονήματος του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, μια διαδικασία δηλαδή που θίγει άμεσα το δημοκρατικό πολίτευμα της χώρας και τη δημόσια εκπαίδευση ειδικότερα;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου