Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

Νέες μεθοδεύσεις των Κέντρων Αδυνατίσματος – Σοβαρές ευθύνες Τραπεζών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΚΠΟΙΖΩ


Νέες μεθοδεύσεις των Κέντρων Αδυνατίσματος – Σοβαρές ευθύνες Τραπεζών

Μετά από δέκα και πλέον χρόνια προτάσεων και πιέσεων προς τις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, εκδόθηκε πέρυσι σχετική Υπουργική Απόφαση με στόχο την προστασία των καταναλωτών από τις αυθαιρεσίες των Κέντρων Αδυνατίσματος.
Ωστόσο οι εν λόγω εταιρείες συνεχίζουν τις απαράδεκτες, παράνομες και αντιδεοντολογικές πρακτικές τους, είτε εκμεταλλευόμενες την αδράνεια των εποπτικών αρχών, είτε εφευρίσκοντας νέους τρόπους εγκλωβισμού των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το Σεπτέμβριο του 2008 μέχρι σήμερα, οι σχετικές παρεμβάσεις της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. έχουν πάρει τη δεύτερη θέση σε πλήθος μετά τις τράπεζες, ξεπερνώντας ακόμα και τον ιδιαίτερα προβληματικό χώρο των τηλεπικοινωνιών…

Συγκεκριμένα:
1. Συνεχίζουν να μην απαντούν σε αιτήματα των καταναλωτών, ενώ η Γεν. Γραμματεία Καταναλωτή, όπως ομολογεί σε σχετικό δελτίο τύπου της 12/6/2008, αρκείται σε … συστάσεις!!! προς τις εν λόγω επιχειρήσεις.
2. Τις περισσότερες φορές δεν δίνουν αντίγραφα των συμβάσεων που συνάπτουν με τους καταναλωτές, ούτε βέβαια έντυπο υπαναχώρησης, όπως προβλέπεται από την Υ.Α.
3. Σπάνια χρεώνουν πλέον πιστωτικές κάρτες! Πείθουν τους υποψήφιους πελάτες τους είτε να σηκώσουν μετρητά με την πιστωτική τους κάρτα, είτε να πάρουν καταναλωτικά δάνεια. Πηγαίνουν μαζί τους στην τράπεζα, εκταμιεύουν τα χρήματα, τα οποία παίρνει ο υπάλληλος του Κέντρου Αδυνατίσματος χωρίς να δώσει απόδειξη! (Η πρακτική αυτή βεβαίως εφαρμόζεται με την σύμπραξη και συνενοχή υπαλλήλων τραπεζών. Απόδειξη αυτού είναι ότι δεν πηγαίνουν σε οποιοδήποτε κατάστημα τραπέζης.)
4. Εκμεταλλεύονται αδύναμα άτομα (ηλικιωμένα, με άγνοια για τον τρόπο χρήσης των πιστωτικών καρτών και δανείων, άτομα με ελάχιστες γραμματικές γνώσεις, ή ακόμα και με ψυχοπνευματικά προβλήματα), τα οποία «φορτώνουν» με προγράμματα ύψους 50 και 60 χιλιάδων ευρώ!

Έτσι αν θελήσει ο καταναλωτής να υπαναχωρήσει:

α. δεν γνωρίζει πόσα προγράμματα έχει υπογράψει και ποιο ποσό
τον έχουν χρεώσει στις τράπεζες.
β. δεν έχει καμία απόδειξη για τα χρήματα που κατέβαλε.
γ. Δεν μπορεί να αποδείξει ότι τα χρήματα από το καταναλωτικό
δάνειο τα εισέπραξε το Κέντρο Αδυνατίσματος!

Οι πρακτικές αυτές οδηγούν κατ’ ανάγκην σε υποψίες ότι αναμένονται άσχημες εξελίξεις στην αγορά! Κατά το παρελθόν, μετά από τέτοιες πρακτικές ακολούθησε κλείσιμο επιχειρήσεων με αποτέλεσμα χιλιάδες καταναλωτές να πληρώνουν επί χρόνια δόσεις για ανύπαρκτες εταιρείες, για υπηρεσίες που ουδέποτε έλαβαν!

Η .Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. καλεί:

Τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην παρασύρονται από εντυπωσιακές διαφημίσεις και «προσφορές», να προσέχουν τι υπογράφουν και να ζητούν πάντα αντίγραφο κάθε εγγράφου που βάζουν την υπογραφή τους. Τέλος να επικοινωνούν άμεσα με τις οργανώσεις καταναλωτών ή τη Γεν. Γραμματεία καταναλωτή για οποιαδήποτε απορία έχουν σχετικά με αυτές τις επιχειρήσεις. Να μην δίδουν καμία εμπιστοσύνη σε προφορικές υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις.

Οι τράπεζες να σταματήσουν να εγκρίνουν δάνεια δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε καταναλωτές με πολύ χαμηλό ετήσιο εισόδημα, και κυρίως να ενημερώνουν τα άτομα κάποιας ηλικίας και με εμφανή προβλήματα, για τις συνέπειες της υπογραφής τους σε αιτήσεις για δάνεια δεκάδων χιλιάδων ευρώ.

Η Γεν. Γραμματεία Καταναλωτή να ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά με το πρόβλημα, και σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες να προβεί σε εποπτεία του χώρου, και να επιβάλει τις νόμιμες κυρώσεις σε όσους καταστρατηγούν την ισχύουσα νομοθεσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: