Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2008

ΥΠΟΜΝΗΜΑ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΡΟΥ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

Πάρος 25/11/2008

Αρ. Πρωτ…42/8..

Πρoς:

Υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλιας,Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής

Κοινοποίηση:
1.Γραφείο Πρωθυπουργού
2.Περιφεριάρχη Νοτίου Αιγαίου
3.Βουλευτές Νομού Κυκλάδων
4.Νομάρχη Κυκλάδων
5.Δήμαρχο και Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου- Αντιπάρου
6. Επαρχο και Επαρχιακό Συμβούλιο Πάρου – Αντιπάρου
7. Πολεοδομικό Γραφείο Νάξου
8. Μ.Μ.Ε



ΥΠΟΜΝΗΜΑ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΡΟΥ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΠΑΡΟΥ
(κάτοικοι περίπου 5.000)


Είκοσι δύο χρόνια το Κράτος ρυμοτομεί τον παλαιότερο οικισμό του νησιού της Πάρου.
Αναστολές οικοδομικών αδειών και ανεφάρμοστοι σχεδιασμοί εμποδίζουν την νόμιμη ανοικοδόμηση στον οικισμό αυτό.
Ολόκληρο το υπόλοιπο νησί χαρακτηρισμένο με διαταγμα «ιδιαιτέρου φυσικού κάλους» κτίζεται χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς με εξαίρεση τους περιορισμούς στα μορφολογικά στοιχεία των οικοδομών που επέβαλε το Π.Δ. 732Δ’ δημιουργώντας πλείστα περιβαλλοντικά προβλήματα (εκσκαφές, γεωτρήσεις, βόθροι, τσιμεντοποίηση κ.α.) και αισθητική αλλοίωση του παραδοσιακού χρώματος της Πάρου.
Αντι να πριμοδοτειται η ανοικοδόμηση των οικισμών χτιζονται τα βουνά, οι πλαγιές και οι παραλίες του νησιού μας.
Εικοσι δύο χρόνια οι ιδιοκτήτες οικοπέδων και ιδιαίτερα οι επαγγελματίες της Παροικιάς οδηγούνται ενας - ενας στην αναζητηση στεγης ΕΚΤΟΣ του οικισμου, (κυρίως πανω στο επαρχιακό οδικο δίκτυο του νησιού).
Και ομως ολο αυτό το διάστημα πληρώνουν φόρους για την γη τους σαν εντός οικισμού. ΦΑΠ ή φόρος μεταβίβασης υπολογίζεται με τις αντικειμενιές αξίες σαν εντος σχεδιου και εντός οικισμού οι οποίες ξεπερνούν κατα πολυ την πραγματική εμπορική αξία του ακινητου τους (η εμπορική αξία έχει εκμηδενιστεί διότι επί εικοσαετία δεν εκδίδονται άδειες οικοδομής).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: οικόπεδο που βρίσκεται στον περιφεριακό δρόμο της Παροικιάς με έκταση 1.000 τ.μ. έχει αντικειμενική αξία 800.000€ με βάση την οποία μεταβιβάζεται ολα αυτά τα χρόνια και πληρώνει φόρους (κι όμως αυτό το οικόπεδο δεν κτίζεται).

Για όλα αυτά η πολιτεία αδιαφορεί, ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ-ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΝ ΤΕΛΕΙΟ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ όπως αποτυπώνεται στο παρακάτω σχηματικό ιστορικό



1985
Ανάθεση τοπογραφικής αποτύπωσης και πολεοδομικής μελέτης σε μελετητή
Η Παροικια κτιζεται με το 594Δ/13-11-1978
και από το 1989 με το 345Δ/2-6-1989
1990
Α’ ανάρτηση πολεοδομικής Μελέτης - ενστάσεις

1992
Β’ ανάρτηση πολεοδομικής Μελέτης -ενστάσεις
Έναρξη αναστολής οικοδομικών αδειών
1993


1995
Δημοσίευση Διατάγματος Φεκ 998Δ/ 24-8-1993 που αφορά μόνο το κέντρο του οικισμού της Παροικιας και που ισχύει μέχρι σήμερα
Δημοσίευση Διατάγματος ΦΕΚ 743/Δ/25.9.95 σε σχέδια αποτύπωσης του 1985.
Προσφυγές ενώπιον του ΣΤΕ κατά του Διατάγματος με κύριους λόγους ακυρώσεως:
• Είναι ανεφάρμοστο (έκδοση 1800 οικοδομικών αδειών μεταξύ 1985 και 1992 σύμφωνα με βεβαίωση του Πολεοδ. Γραφ. Νάξου)
• Παραβαίνει τη νομοθεσία περί αραιοδομημένων περιοχών.
• Αφήνει εκτός σχεδίου περιοχές που ήταν εντός οικισμού προϋφισταμένου του 1923.
Συνεχής ανανέωση αναστολών εκδόσεως οικοδομικών αδειών



Από το 1995 η Παροικιά δεν κτίζεται διότι εκρεμεί η πράξη εφαρμογής
1999
Ολική ακύρωση του Διατάγματος από το ΣΤΕ (Απόφ.2970/99) για λόγους αναγόμενους στην ουσιαστική νομιμότητα της ρύθμισης.
Η Διοίκηση ισχυρίζεται ότι η ακύρωση έγινε μόνο για τυπικούς λόγους (έλλειψη προσυπογραφής από τον Υπουργό Πολιτισμού)
Συνεχής ανανέωση αναστολών εκδόσεως οικοδομικών αδειών
1999
Μεταφορά της αρμοδιότητας εκδόσεως του Διατάγματος από το ΥΠΕΧΩΔΕ στο Υπουργείο ΑΙΓΑΙΟΥ.
Συνεχής ανανέωση αναστολών εκδόσεως οικοδομικών αδειών
2002
Δημοσίευση Διατάγματος ΦΕΚ 927/Δ/23.10.2002
Ακριβής φωτοτυπία του προηγουμένου Διατάγματος.
Προσφυγές στο ΣΤΕ ακόμη και από τον Δήμο Πάρου με κύριους λόγους ακυρώσεως:
•παράλειψη τυπικής διαδικασίας
•αδυναμία ταύτισης τοπογραφικών και πραγματικότητας
•λόγοι ακυρώσεως του προηγουμένου Διατάγματος.
•Δικάσιμος συζητήσεως των προσφυγών 15/12/2004
12/2002
Διακοπή των συνεχών και κατά παράβαση του Συντάγματος αναστολών εκδόσεως οικοδομικών αδειών.
Αδυναμία εκδόσεως αδειών λόγω έλλειψης Πράξεως Εφαρμογής.
2004
Ο Δήμος δι αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίζει την τροποποίηση του Διατάγματος, ζητεί την μεταφορά της αρμοδιότητος εφαρμογής του Σχεδίου από την Νομαρχία στο Δήμο, αναθέτει στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο νέα αποτύπωση της Παροικίας μέσω δορυφόρου προκειμένου να είναι εφικτή η ταύτιση σχεδίων και πραγματικότητας και η διαμόρφωση συγκεκριμένης πρότασης τροποποίησης του πολεοδομικού Σχεδιασμού.
Πραγματοποιείται η νέα αποτύπωση και κατατίθεται στο Υπουργείο Αιγαίου φάκελος τροποποίησης.
Η παραίτηση του τότε γραμματέα του Υπουργείου ματαιώνει την τροποποίηση και χάνεται ο φάκελος.












2005
Ενημερώνεται ο Υπουργός Αιγαίου για την πορεία της υπόθεσης.

2006
Ο Δήμος αν και έχει λάβει την αρμοδιότητα πράξεων εφαρμογής και έχουν κατατεθεί φάκελοι ιδιωτικών πράξεων εφαρμογής του υπό ακύρωση Διατάγματος δεν προχωρεί στην έγκρισή τους και αναμένει την εκδίκαση των αιτήσεων ακυρώσεων στο ΣτΕ.
Συνεχίζεται η εν τοις πράγμασι αδυναμία εκδόσεως οικοδομικών αδειών
2007
Μετά από 10 αναβολές το Μάρτιο του 2007 συζητείται στο ΣτΕ η αίτηση ακυρώσεως με εισήγηση του κ. Ράντου περί ακυρώσεως του Διατάγματος λόγω παραβάσεως της διαδικασίας αναρτήσεως και δημοσιότητας που επιβάλει ο Νόμος. .
Σήμερα έχει εκδοθεί η υπ αριθμ.3616/2007 απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει το Διάταγμα .




Σήμερα η Διοίκηση αλλα και ο Δήμος ταλαντεύεται μεταξύ συμβουλών και προτάσεων αμφιβόλου νομιμότητας για την πρακτική της επόμενης μέρας μετά την νέα ακύρωση του Ρυμοτομικού σχεδίου.

Απόψεις της Διοίκησης που έχουν εκφραστει προφορικά όπως “ ...η Παροικια μένει εκτός σχεδίου διότι το Π.Δ. 345Δ /89 δεν προβλέπει σαφως τα εξωτερικά όρια του οικισμού παρα μόνο αυτά του συνεκτικού τμήματος ...” είναι παράνομες και επικίνδυνες. Όχι μόνο δεν λύνουν το πρόβλημα αλλά εισπράττονται από τους πολίτες σαν εύκολες ιδέες που τους ωθούν να ζητήσουν ευθύνες από αρμόδιους που αρνούνται στην πραγματικότητα τους ίδιους τους ευαυτούς τους αφού δεν θυμούνται πως λειτουργούσαν πριν και μετά την προηγούμενη ακύρωση.

*Δηλαδή οι πλέον των 1000 οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν από το 1989 που άρχισε να ισχύει το 345Δ μεχρι το 1992 που ξεκίνησαν οι αναστολες είναι παράνομες :

*Δηλαδή τα Δημοτικά σχολεία της Παροικιας και το Λύκειο κτίστηκαν παράνομα :

*Δηλαδή ο Ι. Ν. της Εκατονταπυλιανής είναι εκτός σχεδίου :

*Δηλαδή στην Πάρο δεν ισχύει αυτό που ισχύει παντου οταν καταργείται ενας νόμος να ισχύει o προηγούμενος :

*Μήπως η Διοίκηση εξέθρεψε αυτούς που οικοδόμησαν ανεξέλεγκτα εκτός οικισμών ενώ ταυτόχρονα αδίκησε τους πολίτες που είχαν τις παλαιότερες και περισσότερο αποσαφηνισμένες οικοδομικά ιδιοκτησίες εντός του παλαιοτέρου οικισμού του νησιού :

*Ποιους αλήθεια εξυπηρέτησε και εξυπηρετεί αυτή η πολιτική :

*Μήπως έχει ωριμάσει ο χρόνος και πρέπει να απευθυνθούμε στα Ελληνικά ή και ακόμη στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια (τα οποία έχουν δικαιώσει στο παρελθόν αντίστοιχες περιπτώσεις περιορισμού των όρων ιδιοκτησίας) για να προστατεύσουμε τις περιουσίες μας και τα αδιαμφισβήτητα ανθρώπινα δικαιώματά μας:

Εμείς οι επαγγελματίες του νησιού σαν τελευταία προσπάθεια προκειμένου να προστατευσουμε τις ιδιοκτησίες μας απευθυνόμαστε σε σας και σας ζητάμε να σκύψετε με ενδιαφέρον στο πρόβλημα προκειμένου να λυθει άμεσσα και σας προτείνουμε:







α) Εφόσον το Π.Δ. 345Δ/1989 δεν προβλέπει εξωτερικό όριο οικισμού παρά μόνο όριο συνεκτικού τμήματος θα πρέπει για το τμήμα αυτό του οικισμού να ισχύσει το αμέσως προηγούμενο Π.Δ. δηλαδή το 594Δ/13-11-1978 (με το οποίο άλλωστε χαρακτηρίστηκε η Παροικιά παραδοσιακός οικισμός και του οποίου τα όρια καθορίζονταν με αυτοψία δύο μηχανικών του Π.Γ. και
β) αντι για την διαδικασία των αυτοψιών από δύο μηχανικούς υπαλλήλους του Π.Γ. για τον καθορισμό των ορίων να χρησιμοποιηθεί με απόφαση Υπουργού το έξω όριο του ακυρωθέντος ρυμοτομικου της Παροικιάς το οποίο συμπίπτει και με τον Χάρτη των αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών.

Ευχαριστουμε εκ των προτέρων

Με ιδιαίτερη Τιμή
Για το Δ.Σ

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

Αλιπράντης Α. Τριαντάφυλλος Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια: