ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΟΙΖΩ
ΑΝΕΞΟΔΑ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΑ
«ΜΕΤΡΑ» ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
Η μία μετά την άλλη οι τράπεζες, υπό το βάρος των κοινωνικών πιέσεων, ανακοινώνουν «μέτρα» προκειμένου να «ανασάνουν» οι καταναλωτές. Πάγωμα των δόσεων έως ένα έτος, αναστολή πλειστηριασμών και μείωση του επιτοκίου στις κάρτες έως …1% είναι τα βασικότερα «μέτρα» που έχουν ανακοινώσει τις τελευταίες μέρες οι τράπεζες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν με το μικρότερο δυνατό κόστος τη γενική κατακραυγή εναντίον τους.
Πρόκειται όμως ουσιαστικά για ανέξοδα πυροτεχνήματα, που μόνο στόχο έχουν να ελαφρύνουν το εναντίον τους κλίμα και όχι να συμβάλλουν ουσιαστικά και υπεύθυνα στην εξυγίανση του χρηματοπιστωτικού χώρου. Και φυσικά πρόκειται για κινήσεις που δεν κοστίζουν τίποτα:
Το πάγωμα των δόσεων ακόμα και για ένα έτος χωρίς επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής σημαίνει αύξηση των υπόλοιπων δόσεων μετά το πέρας του έτους.
Η αναστολή των πλειστηριασμών όχι μόνο δεν κοστίζει τίποτα στις τράπεζες, αλλά αντίθετα θα τους γλιτώσει και από έξοδα! Άλλωστε, για ποιό κοινωνικό χαρακτήρα μιλάμε, όταν ο ούτως ή άλλως προγραμματισμένος πλειστηριασμός θα αναβληθεί απλά για κάποιους μήνες;
Οι δε μειώσεις των επιτοκίων των καταναλωτικών προϊόντων μόνο ως ανέκδοτο θα μπορούσαν να εκληφθούν, όταν οι τράπεζες καταστρατηγώντας νόμους, δικαστικές αποφάσεις και συμβατικές υποχρεώσεις, έχουν οδηγήσει τα επιτόκια σε δυσθεώρητα ύψη, εκτοξεύοντας την διαφορά μεταξύ πιστωτικού (καταθετικού) και χρεωστικού επιτοκίου στις 18 και 20 ποσοστιαίες μανάδες!
Αντιθέτως παρατηρούνται αυξήσεις των επιτοκίων στα στεγαστικά δάνεια την ίδια στιγμή που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προχωρά σε σημαντικές μειώσεις του επιτοκίου, καθώς και ανάλογες μειώσεις σημειώνονται και στο euribor
Άλλωστε, τα περισσότερα από τα παραπάνω «μέτρα» απευθύνονται σε ειδικές ομάδες καταναλωτών, κυρίως δε σε ανέργους δικαιούχους επιδόματος από τον ΟΑΕΔ. Ποιο είναι το ποσοστό των …συγκεκριμένων ανέργων επί του συνόλου και για ποιο λόγο προτιμώνται άνεργοι ενός έτους από μακροχρόνια άνεργους, είναι ερωτηματικά που ουσιαστικά αποδεικνύουν ότι καμία τράπεζα δε στοχεύει στην ουσιαστική ανακούφιση των καταναλωτών – δανειοληπτών αλλά στην επικοινωνιακά υπέρ τους διαχείριση της οικονομικής κρίσης.
Εν κατακλείδι, οι καταναλωτές δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρήσουν ότι ο αγώνας ενάντια στις παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές των τραπεζών έχει τελειώσει. Τα παραπάνω ημίμετρα δεν αποτελούν παρά σταγόνες στον ωκεανό των επί δεκαετίες παρανομιών και αδιαφανειών των τραπεζών και είναι δεδομένο ότι προκειμένου να ανακουφιστούν οι εκατομμύρια υπερχρεωμένοι καταναλωτές επιβάλλεται όχι μόνο να σοβαρευτούν οι τράπεζες αλλά να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους και οι εκλεγμένοι, άμεσα ή έμμεσα, αρμόδιοι φορείς.
Τέλος, με αφορμή τις προκλήσεις της Εθνικής, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. εγκαινίασε ένα πρωτότυπο σύστημα απευθείας καταγγελίας προς την εν λόγω τράπεζα μέσω της ιστοσελίδας της, χωρίς να χρειάζεται οι καταγγέλλοντες καταναλωτές να εκτυπώνουν και να αποστέλλουν ταχυδρομικά ή μέσω φαξ τις επιστολές διαμαρτυρίας τους. Θα χρησιμοποιήσει δε το ίδιο σύστημα και σε άλλες περιπτώσεις διαμαρτυρίας προς συγκεκριμένους προμηθευτές.
Για περισσότερες πληροφορίες : τηλεφωνικό κέντρο 210 330.44.44,
e-mail: info@ekpizo.gr
Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr
Αθήνα , 01 Δεκεμβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου