Αναλυτικά η εισήγηση του κ. Πετρόπουλου προς το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο που εγκρίθηκε ομόφωνα είναι η εξής:
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΟΥ ΣΤΟ Υ.Ε.Ν.
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Είναι γεγονός ότι παρά την παγκόσμια κρίση που αρχίζει ν’ αγγίζει και τα νησιά μας, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάρου με τον Πειραιά για την περίοδο αυτή είναι η καλύτερη που υπήρξε ποτέ για χειμερινή περίοδο. Πέντε ακτοπλοϊκές εταιρείες με οχτώ αξιόλογα πλοία συνδέουν το λιμάνι του νησιού μας με 32 προσεγγίσεις την εβδομάδα με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα δρομολόγια που έχουν καταθέσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μέχρι σήμερα, διαφαίνεται ένα μεγάλο κενό στη σύνδεση μεταξύ Πάρου-Μυκόνου και Πάρου-Θεσσαλονίκης για την καλοκαιρινή περίοδο.
Α. ΠΑΡΟΣ - ΜΥΚΟΝΟΣ
Στη συγκεκριμένη γραμμή το καλοκαίρι του 2008 υπήρχαν καθημερινά δυο επιβατηγά ταχύπλοα (Seajet 2και Flying Cat 4) καθώς και 2 επιβατηγά οχηματαγωγά ταχύπλοα (Highspeed 2 και Highspeed 3). Για το καλοκαίρι του 2009 δυστυχώς δεν υπάρχει καμία εταιρεία που να προγραμματίζει επιβατηγό-οχηματαγωγό για τη σύνδεση του νησιού μας με τη Μύκονο. Αυτό, όπως είναι αντιληπτό, στην τουριστική περίοδο που έρχεται θα δημιουργήσει μεγάλο κενό στη διακίνηση του τουρισμού, καθώς η Μύκονος με το μεγάλο αεροδρόμιο λειτουργεί σαν σημείο εισόδου για πολλούς tour operators που προορισμό έχουν την Πάρο αλλά και τη Νάξο.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Αν μετά από διερεύνηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν υπάρξει τελικά κάποια δρομολόγηση να παρέμβουμε στο Υ.Ε.Ν. ώστε στα επιδοτούμενα δρομολόγια από Σύρο προς Πάρο - Νάξο - Ιο - Σίκινο - Φολέγανδρο - Θήρα και από Σύρο προς Πάρο - Νάξο - Δονούσα - Αιγιάλη - Κατάπολα - Κουφονήσι - Σχοινούσα - Ηρακλειά των οποίων ο διαγωνισμός θα γίνει 11/03/2009 να υπάρξει ενδιάμεσος λιμένας η Μύκονος στη διαδρομή από Σύρο για Πάρο και αντίστροφα.
Β. ΠΑΡΟΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
(Γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Ηράκλειο)
Η παραπάνω γραμμή δυστυχώς έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία τρία χρόνια σε σχέση με το τελευταίο πλοίο των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» που εκτελούσε τη γραμμή. Το συγκεκριμένο πλοίο με το μέγεθός του και την ταχύτητά του, τους μεγάλους και άνετους χώρους και καμπίνες καθώς και το μέγεθος του γκαράζ εξυπηρετούσε τη γραμμή από Θεσσαλονίκη προσεγγίζοντας μόνο σε μερικά νησιά με μεγάλα λιμάνια που είχαν υποδομή να δεχθούν τέτοιου είδους πλοίο.
Ωστόσο, η υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση που ήταν υποχρεωμένο να εκτελεί από την υφιστάμενη νομοθεσία, το ανάγκασε να διακόψει τα δρομολόγιά του το 2005 αφού δεν ήταν κερδοφόρο και να πουληθεί. Όλοι θεωρούσαμε ότι, λόγω της σημαντικής καλοκαιρινής κίνησης θα ενδιαφερόταν άλλη εταιρεία να δραστηριοποιηθεί το επόμενο καλοκαίρι, αλλά δυστυχώς η γραμμή δεν αναπληρώθηκε. Έτσι, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (Υ.Ε.Ν.) προκύρηξε διαγωνισμό και για τα δύο επόμενα χρόνια είχαμε επιδοτούμενα δρομολόγια με το πλοίο ΝΤΑΛΙΑΝΑ της G.A. Ferries. Ο διαγωνισμός που έγινε για το καλοκαίρι του 2009 κυρήχθηκε άγονος και επαναλαμβάνεται σύντομα.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να γίνει παρέμβαση από τον Δήμο και τους φορείς της Πάρου ν’ αλλάξουν μερικές λεπτομέρειες του διαγωνισμού που καθιστούν ανέφικτη την ύπαρξη ενός μεγάλου πλοίου με μεγάλες χωρητικότητες σε γκαράζ-καμπίνες και σαλόνια στη συγκεκριμένη γραμμή.
Αναλυτικά, οι όροι του διαγωνισμού είναι οι εξής:
ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΣΠΟΡΑΔΕΣ - ΚΥΚΛΑΔΕΣ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Μισθούμενο τμήμα: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - προσέγγιση σε τουλάχιστον δύο νησιά των ΣΠΟΡΑΔΩΝ - προσέγγιση σε τουλάχιστον δύο νησιά των ΚΥΚΛΑΔΩΝ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ και επιστροφή ως ακολούθως:
(α) Ένα (1) δρομολόγιο την εβδομάδα από 01/04/2009 μέχρι 31/10/2009 καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου
(β) Ένα (1) δρομολόγιο την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 15/06/2009 μέχρι 13/09/2009.
Ημέρες εξυπηρέτησης μετά από σύμφωνη γνώμη ΥΕΝΑΝΠ/ΔΘΣ.
Με την υποχρεωτική προσέγγιση νήσου Σύρου.
Υποχρέωση:
α) για την εκτέλεση ενός (1) μη επιδοτούμενου δρομολογίου στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σποράδες από 15/06/2009 μέχρι 13/09/2009 η οποία παύει να υφίσταται εφόσον τα δρομολόγια της εν λόγω γραμμής καλυφθούν με δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης και
β) την εκτέλεση ενός (1) μη επιδοτούμενου δρομολογίου στην γραμμή «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΥΘΝΟΣ - ΣΕΡΙΦΟΣ - ΣΙΦΝΟΣ - ΚΙΜΩΛΟΣ - ΜΗΛΟΣ» με το ίδιο ή άλλο πλοίο για τη χρονική περίοδο ακινησίας του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου που εξυπηρετεί την εν λόγω γραμμή, η οποία παύει να υφίσταται εφόσον τα δρομολόγια της εν λόγω γραμμής καλυφθούν με δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης.
Ημέρες εξυπηρέτησης μετά από σύμφωνη γνώμη ΥΕΝΑΝΠ/ΔΘΣ.
Το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια σε ακτοπλοϊκές γραμμές τουλάχιστον για δέκα μήνες.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Εμείς πρέπει να προτείνουμε μερικές δομικές αλλαγές:
1. Τα λιμάνια των Σποράδων να είναι ένα (1).
2. Να μην υπάρχει υποχρέωση δρομολογίων μη επιδοτούμενων στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σποράδες από 15/06/2009 μέχρι 13/09/2009
3. Να μην υπάρχει υποχρέωση του πλοίου αυτού ή άλλου της ίδιας εταιρείας να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιά - Κύθνο - Σέριφο - Σίφνο - Κίμωλο - Μήλο.
4. Το πλοίο να μην έχει υποχρέωση δεκάμηνης απασχόλησης.
Με όλες τις παραπάνω παρεμβάσεις πιστεύω ότι μπορούμε να συμβάλλουμε στον ανασχεδιασμό των άγονων γραμμών που προτίθεται σύντομα να προχωρήσει το Υ.Ε.Ν. σύμφωνα με τις δηλώσεις του νέου υπουργού, κου Παπαληγούρα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει να ξεκινήσει ένας κύκλος επαφών με αρμόδιους φορείς και υπηρεσιακούς παράγοντες ώστε να γίνουν αντιληπτά τα θέματα που απασχολούν το νησί μας.
Για κάθε διευκρίνιση στη διάθεσή σας
Μ’ εκτίμηση,
Πετρόπουλος Δημήτρης»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου