Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 19.03.2009

1ο Θέμα : Για την κατάρτιση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2009 η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία καταδίκασε τη παντελή έλλειψη ενημέρωσης με ευθύνη της πλειοψηφίας. Για τα έργα που έχουν ανάγκη τα νησιά μας, το Νομαρχιακό Συμβούλιο καλείται να αποφασίσει χωρίς να έχει ενημερωθεί, ενώ ζητήματα όπως η σκοπιμότητα , ο προγραμματισμός και οι προτεραιότητες παραμένουν σκοτεινές για την μειοψηφία. Η αδυναμία επί τόπου επισκέψεων δεν επιτρέπει ούτε την αξιολόγηση των πραγματικών συνθηκών, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται ο ρόλος του Ν.Σ. Για όλους αυτούς τους λόγους, η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία αρνήθηκε να νομιμοποιήσει με την ψήφο της την έγκριση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2009.
Η ΝΑΣ Κυκλάδων υποστήριξε την τουλάχιστο ανά εξάμηνο σχετική ενημέρωση των επικεφαλής των παρατάξεων, τόσο για την ένταξη όσο και για την υλοποίηση των έργων.
Η ΝΑΣ Κυκλάδων τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που έχουν για την καθημερινότητα των νησιών τα λεγόμενα μικρά έργα καθώς λύνουν προβλήματα που ταλαιπωρούν τους νησιώτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποκατάσταση των τοιχίων στον επαρχιακό δρόμο Σκάδου - Κορωνίδας – Απόλλωνα Νάξου. Αυτά ακριβώς τα έργα αντιμετωπίζουν την απαράδεκτη απροθυμία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης καθώς δεν εξασφαλίζουν σημαντική απορρόφηση κονδυλίων.
2ο Θέμα : Η ΝΑΣ Κυκλάδων ψήφισε υπέρ της επιδότησης κατοικίας υπαλλήλου της Ν.Α Κυκλάδων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3320/05 καταγγέλλοντας ταυτόχρονα την έλλειψη ολοκληρωμένης πολιτικής κινήτρων για την στελέχωση των υπηρεσιών. Για άλλη μια φορά η ΝΑΣ Κυκλάδων κατήγγειλε την μεταφορά της σχετικής υποχρέωσης στον προϋπολογισμό της Ν.Α. αντί του κρατικού προϋπολογισμού όπως έχει γίνει και σε άλλες περιπτώσεις όπως π.χ. των λειτουργικών εξόδων περιφερειακών υπηρεσιών υπουργείων.
3ο Θέμα : Σχετικά το θέμα του θερινού ωραρίου των καταστημάτων, η ΝΑΣ Κυκλάδων συμφώνησε με την εισήγηση, ενώ τόνισε την αναγκαιότητα να προστατευτούν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
4ο Θέμα : Για το Ειδικό Πρόγραμμα Χρηματοδότησης 2007 – 2013 η ΝΑΣ Κυκλάδων ανέδειξε την αδυναμία ουσιαστικού προγραμματισμού καθώς παρά τις μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές, είναι βέβαιο, σύμφωνα και με την υπάρχουσα εμπειρία, ότι θα επιλεχθούν έργα με βάση το οικονομικό όφελος των μεγαλοκατασκευαστών και όχι με βάση τις κοινωνικές ανάγκες.
5ο Θέμα : Για την συνέχιση της λειτουργίας των Κινητών Μονάδων Ψυχικής Υγείας η ΝΑΣ Κυκλάδων τόνισε ότι η χρηματοδότησή τους είναι υποχρέωση της πολιτείας και θα πρέπει να εξασφαλίζεται από τον κρατικό προϋπολογισμό όπως και για όλες τις υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα ( Κέντρα Πρόληψης , Βοήθεια στο Σπίτι, Παιδικοί Σταθμοί ,ΚΔΑΠ κ.λ.π. ).Η ΝΑΣ Κυκλάδων διατύπωσε τη πλήρη αντίθεσή της στην μεταφορά των σχετικών υποχρεώσεων στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού προκειμένου να ανοίξουν το δρόμο είτε στην ιδιωτικοποίηση είτε στο επιπλέον χαράτσωμα των εργαζομένων με την μορφή της ανταποδοτικότητας ή των αυτοδιοικητικών φόρων όπως άλλωστε επιδιώκει η πλειοψηφία ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στην Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων ( ΕΝΑΕ ).
6ο Θέμα : Για το στέγαστρο στο Ακρωτήρι της Θήρας η ΝΑΣ Κυκλάδων ανέδειξε τις ευθύνες τόσο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ . Η πλήρης παράδοση της κατασκευής έργων στο μεγάλο κεφάλαιο και το συνεπακόλουθο δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο μελετών και κατασκευής, έχει οδηγήσει στην σημερινή κατάσταση όπου ουδείς φταίει για την τραγική κατάρρευση του πολυδιαφημισμένου στέγαστρου. Οι κυβερνητικές μεγαλοστομίες ( βιοκλιματικό, πρωτοποριακό ) κόστισαν μέχρι σήμερα μια ανθρώπινη ζωή και μερικά εκατομμύρια ευρώ ενώ σε σχετική ερώτηση του Κομμουνιστικού Κόμματος η κυβέρνηση απάντησε με αόριστες διαβεβαιώσεις για την ποιότητα του έργου λόγω και της συμμετοχής στον σχεδιασμό καθηγητών πανεπιστημίου κ.α. Η εμπλοκή στην έκδοση την ΚΥΑ που απαιτείται, σύμφωνα με την αρμόδια πολεοδομία της Θήρας, για την αποκατάσταση του στεγάστρου αποκαλύπτει και το μέγεθος του εμπαιγμού. Η κοκορομαχία μεταξύ παραγόντων της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το θέμα περιγράφεται πλήρως από το έγγραφο της κ. Μπινοπούλου που κατατέθηκε στο Ν.Σ., σύμφωνα με το οποίο η κ. βουλευτής ισχυρίζεται ότι το θέμα λύθηκε «κατόπιν ενεργειών» της. Προφανώς στην «ισχυρή» και «ευρωπαϊκή» Ελλάδα του 2009 τα στέγαστρα τα κατασκευάζουν βουλευτές…
7ο Θέμα : Για την διακοπή των δρομολογίων της εταιρίας Blue Star Ferries που συνέδεαν την Σαντορίνη με την Σύρο, η ΝΑΣ Κυκλάδων πρότεινε την οργάνωση κινητοποιήσεων ( κλείσιμο λιμανιών, κατάληψη του ΥΕΝ κ.λ.π.) για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος και την διεκδίκηση καθημερινών δρομολογίων τόσο με τον Πειραιά όσο και ενδοκυκλαδικά με σύγχρονα πλοία και φτηνά εισιτήρια . Η πρόταση της ΝΑΣ απορρίφθηκε από τις άλλες παρατάξεις που συμφώνησαν στην προώθηση της ίδρυσης εταιρίας λαϊκής βάσης που θα αναλάβει τις άγονες γραμμές . Η πρόταση αυτή, παραλλαγή της πρότασης που προβάλλει ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, φορτώνει στο κράτος και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση τις ζημιογόνες γραμμές ενώ χαρίζει τις γραμμές – φιλέτο στους εφοπλιστές. Η ΝΑΣ Κυκλάδων τόνισε ότι η μόνη λύση για τους νησιώτες είναι ο Εθνικός Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών σε καθεστώς όπου καράβια και λιμάνια θα αποτελούν λαϊκή περιουσία. Η εμμονή των κομμάτων και των δυνάμεων του ευρωμονόδρομου στην λογική της «απελευθέρωσης», έχει οδηγήσει στην σημερινή απαράδεκτη κατάσταση της εφοπλιστικής ασυδοσίας όπου πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα των εργαζομένων, χαρίζονται στους εφοπλιστές.
8ο Θέμα : Η ΝΑΣ Κυκλάδων συμφώνησε για την συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης προκειμένου να εκπονηθεί μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το ναυάγιο του Sea Dianond. Πρόταση της ΝΑΣ είναι , αν χρειαστεί, να συνεισφέρει στο κόστος της μελέτης η Ν.Α. Κυκλάδων.
Τέλος ο επικεφαλής τη ΝΑΣ Β. Σιγάλας με παρέμβασή του στους αρμοδίους έθεσε το θέμα των καθυστερήσεων στα έργα που αφορούν στη γέφυρα Γαλανάδου και στην σύνδεση Πάρου – Αντιπάρου. Ο Β. Σιγάλας έλαβε διαβεβαιώσεις ότι για τη μεν γέφυρα στο Γαλανάδο αναμένεται σύντομα η απόφαση του δικαστηρίου για τις απαλλοτριώσεις ενώ το Λιμενικό Ταμείο θα εκτελέσει τις απαραίτητες βελτιώσεις ( ηλεκτροφωτισμό , διαμόρφωση χώρων κ.λ.π. ) για την προσέγγιση των σκαφών από την Αντίπαρο στην Πάρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: