Στη συνεδρίαση του ν.σ. στις 19-3-09 οι εκπρόσωποι μας Νίκος Συρμαλένιος και Ηλίας Αθυμαρίτης τοποθετήθηκαν στα παρακάτω θέματα:
α) Σχετικά με την κατάρτιση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2009, υποστήριξαν ότι τα προτεινόμενα έργα και οι μελέτες είναι χρήσιμα και αναγκαία και δύσκολα θα μπορούσε να διαφωνήσει κάποιος για την αναγκαιότητα ένταξης τους. Όμως υπάρχει σοβαρή επιφύλαξη κατά πόσον τα συγκεκριμένα ή κάποια άλλα είναι πρώτης προτεραιότητας είτε αναφέρονται σε οδοποιϊα, είτε σε σχολική στέγη, είτε σε πολιτιστικές δράσεις κ.λπ.
Επίσης από την πλευρά μας υπάρχει διαφωνία ή και σοβαρές ενστάσεις για ορισμένα όπως π.χ. η εγκατάσταση προκάτ αιθουσών σε Σχολεία, ή το νέο λιμάνι της Τήνου, που έχει χαρακτηριστεί από τους ίδιους τους καπετανέους ακατάλληλο για την προσέγγιση σύγχρονων μεγάλων πλοίων κ.α.
Καλούμαστε λοιπόν μέσα σε λίγο χρόνο να αποφασίσουμε για πληθώρα έργων χωρίς ουσιαστική ενημέρωση, με τον κίνδυνο στην πορεία να αναδειχθούν σοβαρά προβλήματα είτε με ελλιπείς μελέτες, είτε πρόχειρα αποφασισμένα κλπ, για τα οποία θα μας καταλογίσουν εκ των υστέρων την υπερψήφιση τους.
Με αυτό το σκεπτικό ψηφίζουμε το ΠΔΕ, αλλά με σοβαρές επφυλάξεις. Προτείνουμε ταυτόχρονα τη διοργάνωση ενημερωτικών συσκέψεων περίπου ανά εξάμηνο, με τη συμμετοχή του Νομάρχη, των Αντινομαρχών, των Επάρχων και των επικεφαλής των παρατάξεων, με αντικείμενο την πορεία των έργων και τη χάραξη προτεραιοτήτων και ιεραρχήσεων.
Η πρόταση αυτή έγινε ομόφωνα δεκτή
β) Σχετικά με την κατασκευή του βιοκλιματικού στεγάστρου του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη, τόνισαν ότι, σε σχετική ανακοίνωση της Συν-Κυκλαδικής πριν ένα μήνα- η οποία περιέργως θάφτηκε από τα τοπικά μμε- υποστηριζόταν ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ως εξιλαστήριο θύμα η πολεοδόμος του Επαρχείου. Επισήμαναν επίσης ότι, το βιοκλιματικό στέγαστρο είναι θύμα του κυκεώνα της γραφειοκρατίας και των αλληλοσυγκρουόμενων νομοθετικών διατάξεων, που οδηγούν τις υπηρεσίες σε τραγέλαφο, ενώ ανέφεραν ότι σε σχετική Ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΝ Άννας Φιλίνη, δεν υπήρξε ακόμα καμία απάντηση. Τέλος ζήτησαν να εκδοθεί και να σταλεί προς τα συναρμόδια υπουργεία, Απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου, με την οποία θα ζητάμε και από την πλευρά μας την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα των δεσμεύσεων του Π.Δ 16/90.
γ) Σχετικά με τα προτεινόμενα εργα του Ειδικού Προγράμματος Χρηματοδότησης 2007-2013, τόνισαν ότι, ήταν τουλάχιστον άκομψο στην τελική κατάρτιση της πρότασης να μην κληθούν να συμμετάσχουν και οι επικεφαλής των παρατάξεων, όπως είχε δηλωθεί στη αντίστοιχη σύσκεψη που έγινε προ καιρού με τη συμμετοχή και της ΤΕΔΚ στην Αθήνα. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε ένα κατάλογο έργων που μόλις σήμερα βλέπουμε. Ζήτησαν επίσης να πληροφορηθούν τι απέγινε π.χ. με τα έργα που αφορούν στα μικρά νησιά, τα οποία δεν έγιναν από το Μέτρο 5.11 του ΠΕΠ 2000-2006 και υπήρξε η δέσμευση ότι θα χρηματοδοτηθούν είτε από το Ειδικό Πρόγραμμα, είτε από το ΕΣΠΑ. Επισήμαναν επίσης ότι ναι μεν καταργήθηκε ο δημοκατικός προγραμματισμός στη διαδιακασία επεξεργασίας του ΕΣΠΑ, ας μην καταργηθεί και η δημοκρατική λειτουργία της δικής μας συμμετοχής στις δικές μας διαδικασίες.
Ο παριστάμενος σύμβουλος της Ν.Α. κ. Γ. Ρώτας προχώρησε σε μια κατατοπιστική ενημέρωση και πρότεινε η διαδικασία πιστοποίησης να γίνει προς ένα Σύνδεσμο που θα συσταθεί από τους ΟΤΑ των Κυκλάδων με τη συμμετοχή και της Ν.Α. και ο οποίος θα στελεχωθεί από αποσπασμένους μηχανικούς των αυτοδιοικητικών φορέων. Ανέφερε επίσης ότι έχουν “κλειδωθεί” προς τα μικρά νησιά 68 εκατομ. ευρώ.
δ) Σχετικά με τη συνέχιση των Κινητών Μονάδων Ψυχιικής Υγείας που λειτουργούν στις Κυκλάδες, αφού τόνισαν τη μεγάλη σημασία του κοινωνικού έργου που έχει παραχθεί, συμφώνησαν με την αποστολή Ψηφίσματος προς το υπουργείο Υγείας, με το οποίο θα απαιτείται η ανάγκη σταθερής χρηματοδότησης αυτών των δομών. Διερωτήθηκαν επίσης γιατί σταμάτησε η χρηματοδότηση τους, αφού το υπουργείο είχε δεσμευτεί για την κάλυψη των κονδυλίων από τον τακτικό προϋπολογισμό.
ε) Σχετικά με τη διακοπή των δρομολογίων της Blue Star Ferries κάθε Τρίτη και Πέμπτη από Σαντορίνη προς Σύρο και επίσης για την απαράδεκτη ακτοπλοϊκή κάλυψη της γραμμής των Δυτικών Κυκλάδων από και προς Πειραιά, τόνισαν ότι το υπουργείο προσπαθεί να ροκανίσει το χρόνο και να ξεχαστούμε, αφού σε λίγο μπαίνουμε στον Απρίλιο, με αποτέλεσμα να δρομολογηθούν και πάλι τα ταχύπλοα. Είπαν επίσης ότι με τη δρομολόγηση του “Αίολου” στη θέση του “Χοζοβιώτισα” απαλύνθηκαν προσωρινά τα προβλήματα, όμως δεν πρέπει να ξεχάσουμε την πρόταση μας για τη σύσταση ενός δημόσιου-κοινωνικού φορέα με τη συμμετοχή και της Ν.Α., που θα λύσει το πρόβλημα της σταθερή διασύνδεσης των “άγονων” γραμμών.
στ) Ψήφισαν θετικά στην ανάληψη έρευνας από το Πολυτεχνείο της Κρήτης για τον ποιοτικό και ποσοτικό χαρακτηρισμό των επικίνδυνων και τοξικών ουσιών από το ναυάγιο του Sea Diamond.
Τέλος αποφασίστηκε να συζητηθούν στην επόμενη συνεδρίαση τα θέματα: α) για την αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας και β) για τη ραδιοτηλεόραση του Αιγαίου.
20/3/09
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Σημείωση: Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και μετά από την επαναλαμβανόμενη ένταση που δημιουργήθηκε με τις τοποθετήσεις του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και τις διακοπές συμβούλων της πλειοψηφίας δηλώσαμε:
“ Οι συνεχιζόμενες αντεγκλήσεις -ανεξάρτητα από το ποιός έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη- μεταξύ συμβούλων της πλειοψηφίας και της μείζονος αντιπολίτευσης, οδηγούν σε συνεχή υποβάθιση της λειτουργίας του νομαρχιακού συμβουλίου. Αυτά δεν αφορούν τους Κυκλαδίτες και τις Κυκλαδίτισσες και αν συνεχιστούν, εμείς θα αποχωρήσουμε από τη συνεδρίαση, για να μην συναινέσουμε στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου