Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΓΑΒΑΛΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Πάρος 14 Μαΐου 2009

Kύριε Διευθυντή,

Δεν είχα πρόθεση να απαντήσω σε σχετικώς ειρωνικά σχόλια και προφανώς οφειλόμενα σε ελλιπή πληροφόρηση, λαθεμένα δημοσιεύματα και αναφορές σε έγκριτη εφημερίδα , αλλά επειδή συνεχίζουν να δημοσιεύονται απόψεις που κάθε άλλο, κατά την άποψή μου, παρά χαρακτηρίζονται ως ειλικρινής και έγκυρη ενημέρωση προς τους αναγνώστες , πήρα την απόφαση να αναφέρω λίγα πράγματα, ίσως και διαφωτίσω τουλάχιστον κατά λίγο την κατάσταση.
Σέ εφημερίδα της 8ης Απριλίου σέ σχόλιό της αναφέρεται ότι « στο Δ.Λ.Τ Πάρου Αντιπάρου δεν φαίνεται να έβαλαν μυαλό ………και ευτυχώς πού έκανε το αυτονόητο ο Λιμενάρχης……..»κλπ.
Όντως αυτοί πού έμειναν, έχοντας ένα λαμπρό παρελθόν στο προηγούμενο Δ.Σ του Ταμείου, σαν τακτικά και ενεργά μέλη ,διατηρούν τα ίδια μυαλά και δεν άλλαξαν πρακτικές. Ό,τι ήταν τότε νόμιμο και το οποίο είχαν κατά συρροή, ψηφίσει, σήμερα κρίνεται παράνομο, επειδή μόνο και μόνο δεν παρευρέθηκαν στην συγκεκριμένη συνεδρίαση η επειδή δεν τους ενημέρωσε, τάχα , η κ. Πρόεδρος.
Η όλη «κίνηση» έγινε όχι γιατί οι προτάσεις ήταν παράνομες, αλλά από προσωπικό και μόνο λόγο συγκεκριμένου μέλους, το οποίο αφού «εξεβίασε » προκλητικά το σώμα με ανεπίτρεπτη θρασύτητα για μέλος Δ.Σ ειδικά σε συνάρτηση με την ιδιότητα υπό την οποία συμμετέχει σ’ αυτό και αφού ισχυρίστηκε ότι όλα αυτά πού είχαν προταθεί ήταν «παράνομα» κατά την άποψη του,- χωρίς ποτέ να στοιχειοθετήσει το γιατί ήταν παράνομα,- τελικά αφού είδε ότι εξασφάλιζε την πλειοψηφία για την ανατροπή, ΔΕΝ ψήφισε την πρότασή του.
Τόση υπευθυνότητα !!!
Και γιατί ήταν παράτυπη η πρώτη απόφαση για την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος; Από πού αυτό καταδεικνύεται; Πώς αυτό στοιχειoθετείται νόμιμα; Και από πού συνάγεται ότι «οδηγούν ξανά στον εισαγγελέα» όπως αναφέρει το δημοσίευμα ? Πώς και με ποια νόμιμα η νομικά επιχειρήματα αυτό προεξοφλείται ;
Το τι οδήγησε στο παρελθόν το Λ.Τ στον εισαγγελέα, με πρωτοβουλία μας, δεν ήταν οι προτάσεις του Τεχνικού του Προγράμματος κύριε σχολιαστή.

Το Δ.Λ.Τ είναι ένας φορέας πού έχει συσταθεί νόμιμα και πού την λειτουργία του διέπουν τα άρθρα 239 και 244 του Ν 3463/2006 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και πού σ αυτόν συμμετέχουν αιρετοί πού εκπροσωπούν στο σύνολο του το Δήμ.Συμβούλιο και τον λαό της Πάρου και της Αντιπάρου , εκπρόσωποι φορέων και ο εκάστοτε προϊστάμενος της Λιμενικής Αρχής. Απλώς !!!!

Και για την εύρυθμη λειτουργία του ποιος νόμος, εγκύκλιος η απόφαση υπάρχει ,πού να απαγορεύει στο Δ.Σ , να αποφασίζει και να εγγράφει στο τεχνικό του Πρόγραμμα η στον Προϋπολογισμό του ,εφ όσον το κρίνει ,έργα και κονδύλια πού αφορούν δράσεις πού εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του και πού αφορούν τάξεις ανθρώπων που συμμετέχουν καθ οιονδήποτε τρόπο, στην ύπαρξη και την λειτουργία του;
Δεν προτάθηκαν αεροδρόμια η σχολεία, προτάθηκαν έργα μικρά πού εξυπηρετούσαν αλιείς -επαγγελματίες η ερασιτέχνες,- λαντζεριδες πού μεταφέρουν κοινό αλλά και παρεμβάσεις για την ασφάλεια του κοινού. Πού το εγκληματικό;
Αναφέρει λοιπόν η εφημερίδα ότι «η μη έγκαιρη ενημέρωση του ….μιας και αυτός είναι πού θα κρίνει την νομιμότητα των έργων» κλπ
Από πού ο κος Λιμενάρχης έχει αυτήν την αρμοδιότητα; Ποιος νόμος του δίνει αυτή την εξουσία; Με ποιο δικαίωμα αντικαθιστά υπερκείμενες υπηρεσίες, Υπουργεία, Εφορείες, Διευθύνσεις ,Περιφέρεια κλπ οι οποίες εκ του νόμου είναι οι αρμόδιες να κρίνουν την νομιμότητα έργων και δράσεων του φορέα; Ποιος τον τοποθέτησε να εφαρμόζει κατά το δοκούν τους νόμους; Πού το βρήκατε αυτό γραμμένο
Αναφέρεται επίσης ότι «ο κος Λιμενάρχης δεν ασκεί πολιτική, δεν έρχεται σε προσυνεδριάσεις
κλπ αλλά για να ελέγξει ποια έργα είναι νομότυπα ». Δεν έχει ακουστεί ποιο ευχάριστο αστείο ! Πότε ανακάλυψε ότι το καθήκον και η υπηρεσία πού εκπροσωπεί δεν συνάδουν με την πολιτική ; Θα είναι πρόσφατη φαίνεται !!!! Τελικά όλο εκπλήξεις !!!!!!!!
Και επαναλαμβάνω ποιος του έχει δώσει αυτό το δικαίωμα και αυτόν τον ρόλο; Από πού αντλεί αυτή την καθεστωτική πρακτική; Ποιος τον όρισε ελεγκτή των αποφάσεων ενός θεσμοθετημένου οργάνου έστω και για το νομότυπο; Ποιος νόμος τον έβαλε αντικαταστάτη του; Ποιος και από πότε σε ένα θεσμοθετημένο όργανο και σε μια Διοίκηση δημοκρατικά ορισμένη, για να λειτουργήσει, όρισε ότι επιβάλλεται η παρουσία επίτροπου ;

Και στις προτάσεις στο Τεχνικό Πρόγραμμα που «απερρίφθη» και ανετράπη ποια έργα ήταν προβληματικά η παράνομα ;
Η μελέτη στον Αμπελά; Με την υπ αρ. 69/2006 απόφαση του Δ.Σ του Λ.Τ την είχε ομόφωνα υπερψηφίσει ο τηρητής του νόμου.
Η κατασκευή του έργου στον Δρυό; Και αυτό το ψήφισε και μάλιστα το υπεσχέθη σε κατοίκους της περιοχής και με την ψήφο του έχει δημιουργηθεί ήδη δαπάνη αφού έχει εκπονηθεί η μελέτη για την κατασκευή του.
Τότε ήταν νόμιμο και τώρα παράνομο;
Τότε δεν γνώριζε τον νόμο ; τον έμαθε πρόσφατα αφού έπαθε ; Δηλαδή ένας εκπρόσωπος ο
οποίος συμμετέχει για να ελέγχει την «νομιμότητα»των έργων η εάν είναι «νομότυπα», όπως αναφέρεται ,τελικά πότε αντιλαμβάνεται ότι αυτά πού ψηφίζει η προτείνει είναι νόμιμα ; Χτες η σήμερα ; Όταν αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να « παίξει» με αυτό που με βδελυγμία αποκηρύσσει «ότι δεν κάνει πολιτική» δεν διστάζει να εκβιάσει εν ονόματι του νόμου που πρόσφατα αντελήφθη ; Και τελικά γράφεται στην εφημερίδα με έμφαση ότι «ο κος Κουτρομιχαλης ψήφισε λευκό».!
Και τιμάται αυτό ως μεγα και νόμιμο . Πώς να το χαρακτηρίσει κανείς ;

Και τώρα να αναφέρω λίγα για την «καραμέλα» της νομιμοποίησης λιμενίσκων με τον συσχετισμό κατασκευής νέων έργων λες και αυτό είναι το μέσον για την «θεραπεία» πάσης «νόσου και πάσης …… »
Κατ αρχάς υπάρχει μεγάλη διαφορά για τις λεγόμενες « ζώνες λιμένα» και μη καθώς και τα αυθαίρετα πού καμιά σχέση δεν έχουν το ένα με το άλλο παρά μόνο στην έκδοση και λήψη των εγκρίσεων
(Εάν ένα έργο γίνει έξω από οριοθετημένη χερσαία ζώνη λιμένα τότε υπάγεται στο άρθρο 14 παρ.2 με πλήρεις εγκρίσεις και εάν μέσα σε οριοθετημένη ζώνη τότε υπάγεται στο άρθρο 18 του Ν 2971/2001 με λιγότερες εγκρίσεις.)
Άρα η μη νομιμοποίηση των υπαρχόντων αυθαίρετων λιμενίσκων ουδεμία σχέση έχει με την κατασκευή νέων έργων η μελετών με τις νόμιμες διαδικασίες.

Η αναφορά μέλους του Δ.Σ ότι μου είχε ανατεθεί η υλοποίηση της διαδικασίας νομιμοποίησης των αυθαίρετων λιμανιών και έργων σύμφωνα με τον νόμο, και αυτό δεν έγινε, είναι ψευδέστατη και ανυπόστατη. Ο υποβολέας του δεν τον ενημέρωσε σωστά .Με καμιά απόφαση δεν μου ανετέθη «τέτοια αποστολή» καθότι ενεργούσα τότε «εθελοντικά» και βοηθητικά για ορισμένες περιπτώσεις (αφού δεν υπήρχε η κατάλληλη υπηρεσία για να διεκπεραιώνει τέτοιες δράσεις). .
Ανέλαβα να διεκπεραιώσω την νομιμοποίηση του αυθαίρετου υπάρχοντος λιμενίσκου στον «Μώλο» αφού είχε προκύψει το πρόβλημα ενίσχυσης του, μετά την απομάκρυνση του «παράνομου» βόρειου λιμενοβραχίονα. Και αυτό γιατί υπήρχαν οι απαραίτητες προϋποθέ- σεις, όπως τοπογραφικά ,αιγιαλός και παραλία κλπ
Το πρώτο έγγραφο του Λ.Τ εστάλη προς την Κ.Υ.Δ και είναι το υπ΄αρ.πρ.291/29 Αυγούστου 2007 «Για την νομιμοποίηση αυθαίρετου αλιευτικού καταφυγίου περιοχής Μώλου» με συνημμένα τα δικαιολογητικά πού είχαν ζητηθεί.
Με την υπ. αρ 60/2008 απόφασή του ο Δήμος Πάρου αναθέτει εκπόνηση μελέτης «Νομιμοποίηση και προστασία υφιστάμενου μόλου στην περιοχή Μώλος Δ.Δ Αρχιλόχου».
Ο Δήμος απέστειλε εμπρόθεσμα αίτημα νομιμοποίησης με το υπ. αρ. πρ.4596/15 –Απριλίου 2008 έγγραφο με συνημμένα 16 αντίγραφα μελέτης κλπ.

Η υπηρεσία ζήτησε με το υπ. αρ. πρ.1040/18-12-2008 έγγραφο της συμπληρωματικά στοιχεία τα οποία εστάλησαν με το υπ αρ .πρ13/20 Φεβρουαρίου 2009 του Δήμου Πάρου.
.
Έκτοτε αναμένουμε τις ενέργειες της.

Τα παραπάνω στοιχεία στην διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου και για μερικούς οι οποίοι «τύποις» πολλές φορές παρευρίσκονται χωρίς να γνωρίζουν και οι οποίοι διαδίδουν σκόπιμα, -και χωρίς βέβαια να κάνουν πολιτική- κατ ιδίαν, ότι για τον Μωλο «τίποτε δεν έχουν κάνει»!!!
Αναμένουμε την λύση πάντων των προβλημάτων από τον διαδίδοντα !!
Εύκολα και «αναίμακτα»μεταφέρουμε σε άλλους την δική μας ανεπάρκεια. Γιατί ο υποβολέας δεν ανέλαβε, ως όφειλε, την ευθύνη να νομιμοποιήσει κάθε λιμανάκι και έργο που αυθαίρετα έγινε ,παρά εύκολα μεταφέρουμε αλλού την ολόκληρη δική μας ευθύνη ;Ήταν και είναι τακτικό και ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, γιατί δεν το έκανε αυτός ο τηρητής του νόμου και ο ελεγκτής της νομιμότητας;
Στο κάτω –κάτω γιατί να το κάνει ο Γαβαλάς ;

Και εύλογα τώρα θέλω να ρωτήσω.

α. Συσχετίζοντας το Τεχνικό Πρόγραμμα και τα αυθαίρετα, αυτά που «κολλάνε» ;Ποιος απαγορεύει σε φυσικό η νομικό πρόσωπο να εκτελέσει ένα έργο νόμιμα ,όταν υπάρχει κάπου αλλού ένα αυθαίρετο όπως παραπάνω ανέφερα; Εάν το λιμανάκι του Μωλου είναι ,για τον άλφα η βήτα λογο, αυθαίρετο ,με ποιο νόμο απαγορεύεται η κατασκευή ενός άλλου έργου του φορέα όταν γι’ αυτό ληφθούν όλες οι προβλεπόμενες εκ του νόμου άδειες και εγκρίσεις;
Και ποιος θα κρίνει την νομιμότητα του εάν όχι οι αρμόδιες υπηρεσίες;

β. Πέραν της αποφάσεως 366/98 του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου που γενικά ανέφερε τους εξομοιούμενους με λιμένες χώρους στην Πάρο και Αντίπαρο, ποια άλλη διαδικασία έγινε-σύμφωνα με το υπ αρ.1028241 π.ε./2729 π.ε/Β0010 έγγραφο-«καθορισμός χώρων που εξομοιώνονται με ζώνη λιμένα» και για τον «καθορισμό της γεωγραφικής περιοχής ευθύνης του Δ.Λ. Ταμείου στα διοικητικά όρια του Δήμου Παρου και περιοχής αρμοδιότητας για όλες τις ζώνες λιμένα και τους εξομοιούμένους χώρους που υφίστανται η πρόκειται να καθοριστούν, για την χρήση και εκμετάλλευση αυτών ;»
Και εάν έγινε αυτή ποιες εγκρίσεις πήρε ,από ποια Υπουργεία ,πότε και σε ποιο Φ.Ε.Κ δημοσιεύτηκε ;
Δεν έχει καθοριστεί τίποτε από αυτά παρά τις διαβεβαιώσεις μερικών ότι υπάρχουν.
Αλλά εάν υπάρχουν γιατί δεν ενημερώνουν το σώμα ώστε να μην υπάρχει αυτό το κενό ;
Και πάλι εάν υπήρχαν γιατί στο Τεχνικό Πρόγραμμα έχει προταθεί η οριοθέτηση των ζωνών και μάλιστα ως κατεπείγων και απαραίτητο έργο; Ο Ν 2971/2001 , το Ν.Δ 444/1970 και το άρθρο 28 παρ. 3 του Ν 2738/1999 είναι σαφέστατοι ως προς τις απαραίτητες γι αυτό ενέργειες. Τι από όλα αυτά έγιναν και πότε ;Να σας πω : Τίποτα !! Απολύτως τίποτα!!
Ποιος λοιπόν θα πει τι είναι και που εξομοιουμενος χώρος η χερσαία ζώνη και πού τα όρια τους ;
Μέσα σε αυτό το «περιβάλλον» βλέπουμε παρανομίες και «εισαγγελείς» κύριε συντάκτη του σχολίου και διαφημίζουμε ενέργειες «εκλεκτών» ως τις μόνες αναμάρτητες !!!
Ενέργειες που απορρέουν μόνο και μόνο από «προσωπικό καπρίτσιο » επειδή ανεβλήθη και δεν ήταν στην πρώτη συνεδρίαση ως ο μόνος απαραίτητος και εφαρμοστής του Νόμου !!!
Όπως ακριβώς τον εφάρμοσε με την απόφαση του τρίτου θέματος της τελευταίας Η.Δ.!!!
Και έχει την φιλοδοξία να ζητήσει από τον Παριανό λαό, από ότι διαδίδεται, την άδεια να οδηγήσει την Πάρο στην πρόοδο και σε λαμπρό μέλλον .
Εάν το νησί πραγματικά θέλει να αυτοκτονήσει τότε δεν θα έχει καλλίτερη επιλογή από αυτήν.
Να αφήσει την τύχη του σε ένα πρόσωπο που το μεγαλύτερο προσόν του κατά την άποψή μου είναι η κενοδοξία και που κάθε του ενέργεια σήμερα πηγάζει από την «ισχύ»που του δίδουν τα τρία «χρυσά» και μια κλάρα. Εάν αυτά εκλείψουν θα φανεί σε όλο της το μεγαλείο η πλήρης αδυναμία και η άγνοια του φέροντος.
Και τότε μερικά παπαγαλάκια θα σιγήσουν και η σιγή θα είναι εκκωφαντική!!!!!
Όσο για μερικούς , οι οποίοι χαρακτηρίζουν « εσκεμμένη την πράξη μας» για την μη συμ-μετοχή μας στην περίφημη «νόμιμη» επαναληπτική συνεδρίαση θα ήθελα να ενημερώσω ότι τουλάχιστον στην υπερεικοσαετή παρουσία και προσφορά μας στα κοινά, ουδέποτε διανοηθήκαμε να «παίξουμε » με τους θεσμούς όπως οι καταγγέλλοντες .Αλλά «μακράν ημών» ούτε και ποτέ δώσαμε «πολιτική χροιά» στις μέχρι τώρα ενέργειες μας στον χώρο. Θα έλεγα να είναι πιο προσεκτικοί στις εκτιμήσεις και στις αναφορές τους τουλάχιστον όσον μας αφορά.

Σας χαιρετώ !

Θα μπορούσα να σας απαριθμήσω πλείστα όσα σχετικά και να σας απασχολήσω για πολύ και για πολλά που αφορούν το θέμα, αλλά σταματώ εδώ και εάν χρειαστεί θα επανέλθω .!!!!!


Με την αρμόζουσα τιμή.

Στέφανος Γαβαλας

Δεν υπάρχουν σχόλια: