Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

Παραίτηση και απολογισμός από τη Βάσω Σκαραμαγκά


Πάρος, 8 Σεπτεμβρίου 2009

Προς: Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου
Μ.Μ.Ε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μετά τη γνωστοποίηση σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους όπου αποφαίνεται ότι υπάρχει ασυμβίβαστο ως δημόσιος υπάλληλος να κατέχω τη θέση του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου υπέβαλα τη παραίτησή μου προς το Δημοτικό Συμβούλιο ως όφειλα, καθόσον είναι υποχρεωτική για μένα ως υπαλλήλου του ΥΠ. ΕΣ.
Η γνωμοδότηση αυτή προκλήθηκε μετά από ερώτημα που υπεβλήθη για άγνωστους λόγους από τη τοπική λιμενική αρχή προς το Υπουργείο, ως προς τη νομιμότητα του ορισμού μου στη θέση αυτή, ενέργεια την οποία θέτω στη κρίση της παριανής κοινωνίας.
Τον Ιούνιο του 2008 απεδέχθη τη θέση αυτή, έχοντας τη ρητή διαβεβαίωση από την υπηρεσία μου ότι δεν υπήρχε κώλυμα, πιστεύοντας ότι ήταν χρέος μου ως ΠΑΡΙΑΝΗ να βοηθήσω στη πρόοδο του τόπου μου με τις γνώσεις και την εμπειρία μου σε μία μάλιστα χρονική στιγμή δύσκολη για το Λιμενικό Ταμείο.
Το διάστημα της θητείας μου προσπάθησα με όλες τις δυνάμεις μου να οργανώσω το Λ.Τ. και να λειτουργήσει κανονικά ώστε να παραχθεί έργο προς όφελος των νησιών μας. Η προσπάθεια αυτή δεν ήταν εύκολη καθόσον ο οργανισμός αυτός διέθετε μεν χρήματα αλλά δεν είχε την απαραίτητη στελέχωση για να υλοποιήσει έργα, κληρονομώντας ταυτόχρονα και ένα βεβαρημένο παρελθόν ως προς τη λειτουργία του αλλά και με πολλές υποχρεώσεις. Ενδιάμεσα του χρόνου αυτού υπήρξε και σχετική νομοθετική ρύθμιση με την οποία προκλήθηκε αλλαγή της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου με ισότιμη συμμετοχή των εκπροσώπων Πάρου – Αντιπάρου, χωρίς την ύπαρξη στοιχείου αναλογικότητας (π.χ. κεντρικό λιμάνι, πληθυσμός, έκταση, κλπ). Κατά τη διάρκεια αυτή υπήρξαν πολλές ατέρμονες συνεδριάσεις με αντιπαραθέσεις οξύτατες στη βάση μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, που τελικά είχαν σαν αποτέλεσμα τη μη εύρυθμη λειτουργία του Ταμείου και τη δυσκολία παραγωγής έργου.

Από πλευράς μου προσπάθησα ως στέλεχος της διοίκησης να λειτουργήσω τεχνοκρατικά πέρα από κάθε σκοπιμότητα για το καλό του τόπου μου. Σ’ αυτή τη βάση μαζί με τα δύο Δ.Σ. που λειτούργησαν τέθηκαν οι βάσεις για την διοικητική οργάνωση και μηχανοργάνωση της υπηρεσίας, συντάχθηκαν μελέτες για την υλοποίηση έργων ενταγμένων στο τεχνικό πρόγραμμα, ελήφθησαν άμεσα οι απαιτούμενες εγκρίσεις για τη συνολική μελέτη επισκευής του λιμανιού και υλοποιήθηκε με τάχιστες διαδικασίες η Α΄φάση της επισκευής στο παλαιό προβλήτα. Πάρθηκαν αποφάσεις και προωθήθηκαν οι διαδικασίες στελέχωσης του φορέα με μόνιμο προσωπικό – μέσω ΑΣΕΠ- αλλά και με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Προσλήφθηκαν και προσέφεραν τις υπηρεσίες τους μέσα στο καλοκαίρι δέκα άτομα για τη φύλαξη και επιτήρηση των εισόδων των λιμενικών χώρων. Εγκρίθηκε από το ΥΠ.ΕΣ. η πρόσληψη πέντε ατόμων για τη κάλυψη πρόσκαιρων αναγκών με σύμβαση ορισμένου χρόνου.
Πιστεύω ότι η επόμενη διοίκηση θα ολοκληρώσει αυτές τις ενέργειες και θα συνεχίσει αποδίδοντας στη παριανή και αντιπαριώτικη κοινωνία θετικό αποτέλεσμα.

Ευχαριστώ το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο για την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου και την συνεργασία που είχαμε. Ευχαριστώ όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου – και του τελευταίου και του προηγούμενου - για τη συνεργασία και την ουσιαστική συμβολή τους. Ευχαριστώ τη πρόεδρο και το Κοινοτικό Συμβούλιο Αντιπάρου, όλους τους προέδρους και τα μέλη των Τοπικών Διαμερισμάτων της Πάρου, καθώς και τους συλλογικούς φορείς για τη συνεργασία και τη βοήθειά τους. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους υπαλλήλους του Δήμου Πάρου για τη βοήθειά τους στην αντιμετώπιση των διαφόρων θεμάτων. Τέλος ευχαριστώ θερμά τους μεμονωμένους πολίτες και φίλους για την υποστήριξή τους και τη συμπαράστασή τους καθόλο το διάστημα της θητείας μου.

Εύχομαι στην επόμενη διοίκηση του Λ.Τ. καλή επιτυχία στο έργο που αναλαμβάνει, θα είμαι στη διάθεση όλων για οτιδήποτε χρειαστεί. Ως παριανή και ενεργός πολίτης θα είμαι πάντα δίπλα σε όλες τις τοπικές αρχές, από όποια θέση και αν βρίσκομαι, με σκοπό να συμβάλλω στην πρόοδο του τόπου μου, πράγμα που έκανα όλα τα χρόνια μέχρι σήμερα, ξεκινώντας ακόμη από τα φοιτητικά μου χρόνια συμμετέχοντας σε συλλογικούς φορείς και μετέπειτα καθόλη τη διάρκεια της υπαλληλικής μου σταδιοδρομίας.


Βασιλική Γ. Σκαραμαγκά
Οικονομολόγος - περιφερειολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: