Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009

Συν-Κυκλαδική Πρωτοβουλία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νομαρχιακό Συμβούλιο στην Ίο
Στη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου στην Ίο (12-9-09), ο εκπρόσωπος μας Νίκος Συρμαλένιος τοποθετήθηκε στα παρακάτω θέματα:
α) Σε ότι αφορά στα τρία πρώτα θέματα που αφορούσαν τα προβλήματα της Ίου, μετά την ενημέρωση του Δημάρχου κ. Γ. Πουσσαίου και αφού εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς το Δήμαρχο και τη Δημοτική αρχή, τόνισε: “Ο Δήμαρχος στην ενημέρωση του παρέθεσε ένα σύνολο προβλημάτων, που δεν είναι μόνο της Ίου, αλλά και του συνόλου σχεδόν των νησιών (ακτοπλοϊκό, έλλειψη κτηματολογίου και δασολογίου, χωροταξικές μελέτες, κλείσιμο παραλιών, χαρακτηρισμός οδικού δικτύου, εκτός σχεδίου δόμηση, ανάδειξη μονοπατιών κ.λπ.). Αυτά όλα είναι απόλυτα συνυφασμένα με την αντίληψη της βιώσιμης (αειφόρου) ανάπτυξης, που παραμένει ζητούμενο. Ενώ στα Συνέδρια και στις Ημερίδες ακούμε ότι περίπου όλοι συμφωνούμε, γύρω μας υπάρχει μια άλλα πραγματικότητα, της άναρχης, ανεξέλεγτης και στρεβλής ανάπτυξης. Άρα κάποιοι έχουν ευθύνες και θα πρέπει να υπάρξουν δράσεις και θεσμικό πλαίσιο για να αντιστραφεί αυτή η πορεία. Ακούσαμε ότι το 30% περίπου της γης στην Ίο έχει πουληθεί σε ιδιώτες. Προφανώς αυτό δεν ωφελεί την τοπική κοινωνία, αλλά τα συμφέροντα που καραδοκούν για να εκπληρώσουν τις επιδιώξεις τους. Ευτυχώς δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί ούτε το Χωροταξικό του Τουρισμού, ούτε αυτό για τις παράκτιες περιοχές και τα νησιά, αφού λίγες μέρες πριν προκηρύχθηκαν οι εκλογές. Όμως κοντός ψαλμός, η νέα διακυβέρνηση είναι μπροστά μας και θα κριθεί σύντομα γι' αυτά τα ζητήματα.
Σε ότι αφορά στο ωράριο των καταστημάτων της Ίου, δεν έχουμε μπροστά μας ούτε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, ούτε του εμπορικού συλλόγου. Όμως είναι σωστό να συζητηθεί ολοκληρωμένα το αίτημα των εμπορικών συλλόγων των Κυκλάδων, με θέματα την ίδρυση των πολυκαταστημάτων και των προϋποθέσεων αδειοδότησης τους, το ωράριο, αλλά και τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων, που ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα υφίστανται τις συνέπειες της καταστρατήγησης των συμβάσεων, τις απλήρωτες υπερωρίες και γενικότερα την ασυδοσία στο καθεστώς των συνθηκών εργασίας.
Τέλος σε ότι αφορά στη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων για επικίνδυνα φορτία, εκθείασε την προσπάθεια του Δήμου και της τοπικής κοινωνίας, που άτυπα έχουν χωροθετήσει προβλήτα σε περιοχή οχλουσών δραστηριοτήτων.
β) Στο θέμα της βελτίωσης των ακτοπλοϊκών γραμμών και με αφορμή την εισήγηση του Δημάρχου Ιητών, επανέλαβε ότι, για μας η ακτοπλοϊα είναι κοινωνικό αγαθό και κοινωνικό δικαίωμα. Όλοι οι έλληνες πολίτες έχουν αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα στη μεταφορά. Πρότεινε πάλι τη σύσταση δημόσιου-κοινωνικού φορέα της ακτοπλοϊας, που όπως σε πολλές σκανδιναβικές χώρες, θα αναλάβει τις γραμμές δημόσιου συμφέροντος (άγονες γραμμές). Υπερθεμάτισε επίσης στη θεσμική κατοχύρωση του “μεταφορικού ισοδύναμου”, βάσει του οποίου οι τιμές των εισιτηρίων των επιβατών και των οχημάτων, θα διαμορφώνονται με ισοδύναμο τρόπο με τις μεταφορές στην ηπειρωτική χώρα. Επίσης τόνισε την ανάγκη διαμόρφωσης κοινής στρατηγικής στόχων και διεκδικήσεων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο από το σύνολο της νησιωτικής αυτοδιοίκησης.
γ) Στο εκτός ημερήσιας θέμα για τη χρηματοδότηση περιβαλλοντικής μελέτης για το ναυάγιο του Sea Diamond, που έθεσε αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής των Θηραίων πολιτών, συμφώνησε απόλυτα να προχωρήσει και ψήφισε την ομόφωνη απόφαση του ν.σ. για υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Ν.Α. και Πανεπιστημιακού Ιδρύματος της χώρας.
13-9-09
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: