Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Η συνέντευξη του Λιμενάρχη Πάρου Ηλία Κουντρομιχάλη στην εφημερίδα «Παριανός Τύπος»


Το blog του «Παριανού Τύπου» δημοσιεύει τη συνέντευξη με τον Λιμενάρχη Πάρου Ηλία Κουντρομιχάλη που έδωσε στην εφημερίδα μας. Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:

Τίτλοι 1ης σελίδας:
Ο Λιμενάρχης Πάρου Ηλίας Κουντρομιχάλης μιλάει στον “Π.Τ.”:
Μπορεί να αλλάξει ριζικά
σε τέσσερα χρόνια η λιμενική υποδομή του νησιού


Κείμενο 1ης σελίδας:
Η συνέντευξη με το Λιμενάρχη Πάρου κ. Ηλία Κουντρομιχάλη παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Πέρα από τα επίσημα στοιχεία που μας έδωσε για την κίνηση των ημερών του Πάσχα, που αποτελούν και πρόγευση για την κίνηση του φετινού καλοκαιριού, κάνει αξιόλογες επισημάνσεις για έργα που ήδη έπρεπε να είχαν γίνει στο λιμάνι της Πάρου, για την αναγκαιότητα κατασκευής του εμπορικού λιμένα, για τις αρνητικές επιπτώσεις από τη μη λειτουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Παρά ταύτα η εκτίμηση που κάνει είναι αισιόδοξη. Επειδή το Δημοτικό λιμενικό Ταμείο της Πάρου είναι από τα πιο εύρωστα της Χώρας, πιστεύει ότι σε μια τετραετία μπορεί να αλλάξει ριζικά η λιμενική δομή και εμφάνιση του νησιού, όχι μόνο στην Παροικιά αλλά σε όλες τις περιοχές της Πάρου που έχουν λιμενικές εγκαταστάσεις. Όλη η συνέντευξη έχει ως εξής:


Τίτλοι εσωτερικών σελίδων:
Λιμενάρχης Πάρου για τις λιμενικές υποδομές:

Έχουν γίνει προτάσεις, δεν γίνεται προσπάθεια υλοποίησής τους
Οι παράγκες-στέγαστρα να απομακρυνθούν τώρα


- Το Πάσχα είχαμε αρκετή κίνηση. Μπορούμε να έχουμε συγκεκριμένα στοιχεία; Δημιουργήθηκαν προβλήματα στη διακίνηση των επιβατών;
«Πράγματι το φετινό ΠΑΣΧΑ υπήρξε μία ευχάριστη οικονομική και τουριστική «ένεση» για το νησί.
Είχαμε την μεγαλύτερη διακίνηση επιβατών και οχημάτων της τελευταίας τριετίας.
Συγκεκριμένα:
2006: 17.430 Επιβάτες, 2.450 Ι.Χ.
2007: 14.563 Επιβάτες, 2.017 Ι.Χ.
2008: 19.830 Επιβάτες, 2.835 Ι.Χ.
Όλος αυτός ο κόσμος και τα οχήματα διακινήθηκαν από Πειραιά και προς Πειραιά με απόλυτη τάξη και ασφάλεια.
Σ’ αυτό βοήθησαν η καθημερινή πολύωρη απασχόληση του προσωπικού της Λιμενικής Αρχής Πάρου, η ύπαρξη ικανού αριθμού πλοίων και οι καιρικές συνθήκες οι οποίες συντέλεσαν στην εκτέλεση όλων των προγραμματισμένων δρομολογίων.
Άλλο ένα ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι δεν παρουσιάστηκε η παραμικρή βλάβη - αβαρία σε πλοίο της γραμμής μας, γεγονός το οποίο οφείλεται στους συνεχείς ελέγχους των πλοίων και στην καλή συντήρηση τους».

- Φέτος έχουμε περισσότερα πλοία και περισσότερα δρομολόγια. Το Λιμεναρχείο είναι προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει την αυξημένη κίνηση στο χερσαίο, αλλά και στο θαλάσσιο χώρο;
«Είναι γεγονός ότι ο φετινός αριθμός πλοίων μας θυμίζει άλλες εποχές, πριν μια περίπου δεκαετία που οι προσεγγίσεις πλοίων στην Πάρο ξεπερνούσαν τις είκοσι ημερησίως.
Υπήρξαν ημέρες κατά τη διάρκεια της μεγάλης εβδομάδας που οι προσεγγίσεις έφθασαν τις δεκαπέντε.
Είναι πράγματι ένας μεγάλος αριθμός προσεγγίσεων με μεγάλα πλοία και ταχύπλοα.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την εξεύρεση ανά πάσα στιγμή εισιτηρίου και επιβάτη και οχήματος.
Επίσης η δρομολόγηση μεγάλων συμβατικών πλοίων λειτούργησε θετικά και στην διακίνηση των αγαθών μέσω των μεταφορικών εταιρειών.
Η Λιμενική Αρχή Πάρου όπως πάντα έτσι και την φετινή χρονιά έχει προετοιμαστεί να αντιμετωπίσει αυτή την κίνηση στο θαλάσσιο αλλά και στον χερσαίο χώρο.
Η δυσκολία η οποία παρουσιάζεται είναι όπως καταλαβαίνετε στον χερσαίο χώρο, όπου είναι τεράστιος αριθμός επιβατών και οχημάτων που πρέπει να διακινηθούν από ένα και μόνο σημείο, την περιστροφή γύρω από τον Μύλο.
Το έχω ξαναπεί ότι, όταν πριν πολλές δεκαετίες κατασκευάστηκαν οι οικισμοί στο νησί ήταν αδύνατον κάποιος να φανταστεί ότι σήμερα θα φιλοξενούσαν 1.200,000 επιβάτες από αφιξοαναχωρήσεις και πάνω από 100.000 ΙΧ ετησίως.
Εκτιμούμε από τα στοιχεία μας ότι τον Αύγουστο πάνω στο νησί φιλοξενούνται 40.000 ΙΧ και προσθέτοντας και τα 13.000 που βρίσκονται μόνιμα, ξεπερνούν τις 50.000.
Επίσης ο αριθμός των επισκεπτών που διαμένουν στο νησί κατά το 10ήμερο 5 έως 15 Αυγούστου υπολογίζεται πάνω από 150.000.
Τα νούμερα τρομάζουν και όμως είναι πραγματικότητα. Και όλη αυτή την διακίνηση καλείται η Λιμενική Αρχή με άνεση και ασφάλεια να την εξυπηρετήσει με τα μέσα και τις υποδομές που υπάρχουν και όλοι γνωρίζουμε.
Πιστεύουμε ότι όπως τα καταφέραμε όλα αυτά τα χρόνια, έτσι για μια ακόμη φορά υπερβάλλοντας τον εαυτό μας θα τα καταφέρουμε και τώρα».

- Τα μεγάλα πλοία, όπως το «Πρέβελης» ή το «Ανθή Μαρίνα», αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα στις πρυμνοδετήσεις τους;
«Τα μεγάλα πλοία, τα οποία διαθέτουν βύθισμα πάνω από 6 μέτρα, είναι γεγονός ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα διότι έχουν την δυνατότητα για λόγους ασφαλείας να μπορούν να προσδέσουν μόνο στον παλιό προβλήτα του Λιμένος ο οποίος διαθέτει το απαιτούμενο βάθος.
Αυτό σημαίνει συσσώρευση των πλοίων σε συγκεκριμένο σημείο του Λιμανιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει αναμονή και καθυστέρηση.
Το νέο Λιμάνι, λόγω της θέσης του, κάθε χρόνο συσσωρεύει άμμο ή άλλα φερτά υλικά από τους αγωγούς με αποτέλεσμα να «μπαζώνει», καθιστώντας επικίνδυνη την πρόσδεση των πλοίων με μεγάλο βύθισμα.
Το 2006 στο νέο λιμάνι και σε απόσταση 20 μέτρων από το κρηπίδωμα είχε δημιουργηθεί ύφαλος ύψους 3 μέτρων και μήκους 40 μέτρων, ο οποίος αφαιρέθηκε μετά από τον καθαρισμό που έγινε από το Λιμενικό Ταμείο».

- Έχετε κάνει προτάσεις, ως καθ’ ύλην αρμόδιος στους εμπλεκόμενους φορείς και υπηρεσίες, για έργα βελτίωσης της λειτουργίας του λιμανιού της Πάρου, με δεδομένο ότι στην πράξη αποτελεί ένα σημαντικό κομβικό λιμάνι; Αν ναι ποιο είναι το περιεχόμενο των προτάσεων;
«Έχουν γίνει προτάσεις για όλους τους τομείς αρμοδιότητας της λιμενικής Αρχής. Πολλές φορές σ ‘αυτές τις προτάσεις γίναμε πιεστικοί και τις διεκδικήσαμε και με δημόσιο λόγο, βλέποντας ότι δεν γίνεται προσπάθεια υλοποίησης τους. Τα στέγαστρα του Λιμένος είναι αυτά τα ίδια από το 1970 και δίνουν εικόνα κάθε άλλο παρά τουριστική για την Πάρο του 2008. Χρήζουν άμεσης αποξήλωσης και κατασκευής ενός σύγχρονου σταθμού αναμονής διατηρώντας, εξωτερικά τον παραδοσιακό χαρακτήρα.
Οι ξύλινες παράγκες, που είναι η πρώτη εικόνα του επισκέπτη στο νησί, πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν εάν είναι δυνατό και από τώρα και στη θέση τους να δημιουργηθεί ένα παραδοσιακό κτίριο εξυπηρέτησης Λιμένος, ή όπως έχουμε προτείνει να κατασκευαστεί το κτίριο του Λιμεναρχείου σε ένα επίπεδο.
Ο φωτισμός του Λιμένα δεν επαρκεί και χρειάζεται ενίσχυση.
Η περίφραξη παρουσιάζει προβλήματα και χρήζουν άμεσης επισκευής.
Και ένας ακόμη μεγάλος αριθμός παρεμβάσεων μικρών ή μεγάλων που θα βοηθήσουν στην άνετη λειτουργία του Λιμένος καθώς επίσης και ένα «πακέτο» προτάσεων που αφορούν το κυκλοφοριακό».

- Η διακίνηση των καυσίμων στο νησί δεν μας διασφαλίζει με τον τρόπο που γίνεται. Πάντοτε ελλοχεύει ο κίνδυνος ενός ατυχήματος που μπορεί να προκαλέσει ρύπανση ή στη χειρότερη περίπτωση ανάφλεξη με απρόβλεπτες συνέπειες. Λαμβάνονται πάντοτε τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας; Υπάρχει πρόβλεψη για διακίνηση με άλλο τρόπο;
«Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα .
Ο χώρος φορτοεκφόρτωσης των καυσίμων έχει καθοριστεί όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία στο συγκεκριμένο σημείο, εφόσον διερευνήθηκε κάθε άλλη δυνατότητα, από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει άλλη λύση, εκτός από τη μεταφορά καυσίμων με βυτία μέσω των ειδικών φορτηγών πλοίων. Πράγμα που σημαίνει καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό και μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων.
Η λιμενική Αρχή έχει ενημερώσει εγγράφως όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σ’ αυτόν τον τομέα, για την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας και των μέτρων ασφάλειας.
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι τηρείται ότι ακριβώς προβλέπεται.
Κανείς όμως ποτέ δεν μπορεί να προβλέψει, το απρόβλεπτο και αυτό μας κάνει όλους συνυπεύθυνους στην καθυστέρηση για την εξεύρεση μιας λύσης για δημιουργία Εμπορικού λιμανιού. Μόνο αυτοί που δεν γνωρίζουν και οι άσχετοι μπορούν να υποστηρίξουν ότι η Πάρος δεν έχει ανάγκη από Εμπορικό Λιμάνι.
Η δημιουργία του Εμπορικού Λιμανιού δεν έχει να κάνει με την οικονομική ανάπτυξη του νησιού ή με την γιγάντωση του. Έχει να κάνει με την ασφάλεια των κατοίκων του νησιού των παιδιών τους και με την ασφάλεια των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών».

- Πόσο επηρεάζει την απρόσκοπτη λειτουργία του Λιμεναρχείου η κατάσταση που έχει προκύψει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο;
«Όλα όσα έχω αναφέρει σχετικά με παρεμβάσεις, προτάσεις, Εμπορικό Λιμάνι, στέγαστρα κ.λπ. μπορούσαν να είχαν λυθεί εάν λειτουργούσε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Για όσους δεν γνωρίζουν το Λιμενικό Ταμείο Πάρου είναι από τα ποιο εύρωστα οικονομικά Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία της χώρας. Εάν η αξιοποίηση των εσόδων του γινόταν με ορθολογιστικό τρόπο και με προτεραιότητες των σημαντικών έργων, θα μπορούσαμε να μιλάμε για μια άλλη εικόνα του νησιού.
Βέβαια ποτέ δεν είναι αργά. Πιστεύω και τώρα έχουμε την δυνατότητα να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο και με γρήγορους ρυθμούς να τρέξουμε τα έργα και τις παρεμβάσεις που χρειάζεται το νησί. Υπάρχει η δυνατότητα, μέσα σε μια τετραετία, να έχει αλλάξει ριζικά η Λιμενική δομή και εμφάνιση του νησιού και όχι μόνο στην Παροικία αλλά και στην Νάουσα, στο Πίσω Λιβάδι, στην Αλυκή, στον Αμπελά και όπου αλλού χρειάζεται παρέμβαση.
Γι’ αυτό χρειάζεται άμεση συγκρότηση από ένα Διοικητικό Συμβούλιο που να λειτουργήσει τεχνοκρατικά με γνώμονα την Λιμενική ανάπτυξη και όχι για μικροπολιτικούς ή προσωπικούς λόγους.
Πιστεύω ότι τόσο ο Δήμαρχος όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο γνωρίζουν την σπουδαιότητα της συμβολής του Λιμενικού Ταμείου και θα προχωρήσουν προς αυτή την κατεύθυνση ξεφεύγοντας από πρακτικές του παρελθόντος».

- Πότε προβλέπετε να ολοκληρώνεται η προκαταρκτική εξέταση από τις υπηρεσίες του Λιμεναρχείου για την υπόθεση του λιμενικού Ταμείου;
«Η ολοκλήρωση λόγω του μεγάλου αριθμού των εμπλεκομένων και κληθέντων για κατάθεση πιστεύουμε ότι θα γίνει περίπου σε σαράντα πέντε (45) ημέρες δηλαδή περίπου μέσα Ιουνίου».

- Πληροφορηθήκαμε την επίσκεψη της Εισαγγελέως Πρωτοδικών Σύρου στο νησί της ημέρες του Πάσχα. Επίσης ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Εισαγγελέως με πρόσωπα που εμπλέκονται στην υπόθεση του Λιμενικού Ταμείου και ότι η συνάντηση έγινε στο Λιμεναρχείο. Γνωρίζετε κάτι για το περιεχόμενο της συνάντησης;
«Καταλαβαίνετε ότι δεν είναι δυνατόν να σας εκθέσω αυτά που γνωρίζω για το περιεχόμενο της συνάντησης. Αυτό που μπορώ να επιβεβαιώσω είναι ότι η συνάντηση έγινε στο Λιμεναρχείο στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Εισαγγελέως η οποία εποπτεύει από πολύ κοντά, την προκαταρκτική εξέταση».

- Επειδή αρκετοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι οι υποχρεώσεις του Λιμεναρχείου εξαντλούνται μόνο στην καλή λειτουργία του λιμανιού της Πάρου, έχετε την καλοσύνη να μας απαριθμήσετε τις αρμοδιότητες της Λιμενικής Αρχής;
«Είναι πιστεύω η καλύτερη ερώτηση που μου κάνετε γιατί μου δίνεται η δυνατότητα μέσω της εγκρίτου εφημερίδα σας να κάνω γνωστό στο αναγνωστικό σας κοινό την πολυσχιδή αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος.
Η καλή λειτουργία του Λιμένος της Πάρου, είναι γεγονός ότι απαιτεί τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού του Λιμεναρχείου. Για την ιστορία σας λέω ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η Ηγεσία του Λιμενικού Σώματος όταν καθόρισαν την οργανική δύναμη του Λ/Χ Πάρου για την κάλυψη όλων των δραστηριοτήτων όρισαν αυτή στα 60 άτομα προσωπικό. Το Λ/Χ σήμερα διαθέτει μόνο 25 άτομα τα οποία εκτός από το Λιμάνι, έχουν την τροχαία κίνηση σ’ όλους τους χερσαίους χώρους και παραλιακούς δρόμους των οικισμών, όπως, από τα Λιβάδια έως το Μπουνταράκι στην Παροικιά, όλο το Λιμάνι της Νάουσας από το γεφυράκι και μέσα, το Λιμάνι στο Πίσω Λιβάδι και στην Αλυκή.
Είμεθα επιφορτισμένοι για την δίωξη της αυθαίρετης κατάληψης Αιγιαλού και Παραλίας σ’ όλο το νησί της Πάρου και της Αντιπάρου. Για την αδειοδότηση των καταστημάτων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στην χερσαία ζώνη εκτός της υγειονομικής Υπηρεσίας. Τον έλεγχο κάθε πλωτού ναυπηγήματος, πλοίου, θαλαμηγού Τ/Ρ σκάφους κ.λπ. Για τον έλεγχο της αλιείας. Για την ομαλή εξυπηρέτηση χιλίων και πλέον συνταξιούχων ναυτικών καθώς και για την υγειονομική τους κάλυψη, για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, τον έλεγχο της Ναυσιπλοΐας, τον πειθαρχικό έλεγχο των Ναυτικών καθώς και για την έρευνα και διάσωση στον θαλάσσιο χώρο.
Όταν ένα νησί όπως η Πάρος με τα τεράστια νούμερα επισκεπτών, πλοίων και θαλαμηγών, διαθέτει 25 ανθρώπους για όλες αυτές τις δραστηριότητες καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι για μας να προλάβουμε και να είμαστε παρόντες σε κάθε κάλεσμα κάποιου συμπολίτη μας.
Προσπαθούμε, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε, θα είμαστε εδώ όρθιοι, δίκαιοι, ακούραστοι και έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε κάθε νόμιμο και λογικό αίτημα κατοίκων του νησιού.
Δεν μας πτοούν ούτε οι μεμονωμένες επιθέσεις που δεχόμαστε, ούτε η κατευθυνόμενη κριτική, ούτε τα οργανωμένα τοπικά συμφέροντα που είχαν συνηθίσει σε διαφορετική και ευνοϊκή μεταχείριση. Μας δίνει δύναμη η αγάπη του κόσμου, του απλού καθημερινού Παριανού πολίτη.
Μόνο γι’ αυτό αξίζει να συνεχίσουμε να προσπαθούμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια: