Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009

"Να στηρίζεται και όχι να διώκεται"

"Πολιτιστικός Οργανισμός
Δήμου Δρυμαλίας Νάξου

«Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ’ εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς σωστή μέθοδο»

Αδαμάντιος Κοραής

Αυτό, ίσως, είχε στο μυαλό της η συμπατριώτισσα μας δασκάλα και συγγραφέας Στέλλα Πρωτονοταρίου όταν συζητούσε το 2000, με τους συναδέλφους της για να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά προβλήματα του σχολείου τους.
Στο 132ο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα Γκράβας, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών (75% περίπου) είναι αλλόγλωσσοι, προερχόμενοι από 12 διαφορετικές εθνικότητες. Η ξενοφοβία, ο ρατσισμός και η διαρροή των μαθητών ήταν ένα συνηθισμένο φαινόμενο.
Η διευθύντρια Στέλλα Πρωτονοταρίου και ο Σύλλογος δασκάλων ήθελαν να αλλάξουν αυτή την κατάσταση.
Με πρωτοποριακές και καινοτόμες, για τα ελληνικά δεδομένα, δράσεις όπως η διδασκαλία, τις απογευματινές ώρες, στο χώρο του σχολείου της μητρικής τους γλώσσας (αλβανικά και αραβικά) σε μαθητές και ελληνικών σε μετανάστες γονείς, οι ανακοινώσεις σε τρεις διαφορετικές γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά) και πολλά ακόμη, δημιούργησαν ένα άριστο για εκπαίδευση και συνύπαρξη κλίμα.
Οι προσπάθειες αυτές στηρίχτηκαν από τους δασκάλους, τους μαθητές, τους γονείς (Έλληνες και αλλοδαπούς), δύο Πανεπιστήμια (Αθήνας και ΑΠΘ) και είχαν ως αποτέλεσμα την βράβευση των εργασιών των παιδιών σε πολλούς μαθητικούς διαγωνισμούς αλλά κυρίως την προώθηση της αληθινής παιδείας.
Και ξαφνικά το 2007 ήρθε νέα διεύθυνση στο132ο Δημοτικό Σχολείο, με σκοπό τη διακοπή όλων των δράσεων. Το αποκορύφωμα είναι η δίωξη της Στέλλας Πρωτονοταρίου, μετά από αναφορά του τωρινού διευθυντή του Σχολείου, για την παραχώρηση των σχολικών αιθουσών εκτός διδακτικού ωραρίου.
Η δίκη θα γίνει την Τρίτη 16 Ιουνίου, στο Α΄ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών.
Συμπαραστεκόμαστε στη συμπατριώτισσά μας Στέλλα Πρωτονοταρίου και πιστεύουμε ότι κάθε προσπάθεια, που έχει ως κίνητρο την αγάπη για τη σωστή και ουσιαστική εκπαίδευση, η οποία καλλιεργεί το πνεύμα και την ψυχή των παιδιών μας πρέπει, χωρίς διακρίσεις, να στηρίζεται κι όχι να διώκεται".

Δεν υπάρχουν σχόλια: